© 2024 solvo B.V.

Hiv en zwangerschap

om nog even wat duidelijkheid te geven over dit onderwerp HIV en zwangerschap: - bestaat er misschien een zorgprotocol over? - wat zijn de gevaren voor de baby? - welke extra zorg heeft een zwangere met HIV nodig? - worden er voor de bevalling extra voorzorgsmaatregelen getroffen? - hoe groot is de kans dat de baby geïnfecteerd wordt en hoe kan deze kans verkleind worden? in ieder geval alvast bedankt.


Ik weet niet zeker of er protocollen over zijn. Maar het kind is in eerste instantie niet besmet. De kans op besmetting is bij de geboorte als het kind bloed van de moeder binnen krijgt. Als dit dus voorkomen word. Is het kind niet besmet.

label.Geplaatst op 2003-03-14 23:47:26


Een vriendin van mij heeft hiv, en 2 kinderen gekregen, de ene is wel besmet, de tweede niet. Een kind heeft geloof ik 75% kans dat hij het ook krijgt.

label.Geplaatst op 2003-09-19 09:48:37

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren