© 2024 solvo B.V.

Infectie in linker teelbal, brandende pijn, veel warmte

Hallo, Ik heb de afgelopen maanden last van een infectie in mijn linker bal. Ik heb inmiddels 2 keer 2 weken aan anti-biotica mogen slikken wat leek te helpen, maar afgelopen weekend zwelde het weer op vergezeld bij een lading pijn en warmte, niet normaal meer. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met een uroloog maar ik kan daar pas na een maand terecht. De pijn is inmiddels iets gezakt maar ik ben bang dat deze aanvallen van pijn en warmte onherroepelijke schade aanrichten aan mijn zaakje. Mijn huisarts zegt dat er geen blijvende schade zou kunnen zijn en dat ik gewoon moet afwachten op de afspraak met de uroloog. Zijn er mensen hier die ervaringen met dergelijke pijn hebben en mij hier in kunnen geruststellen? Ik krijg namelijk de indruk dat huisartsen je klachten niet altijd serieus nemen. Ik heb zelf altijd begrepen dat je zaakje koel gehouden moet worden.


Hallo, Ik zou proberen een antwoord te geven. Ikzelf heb een aantal jaren terug hetzelfde als jou gehad. Heb er denk ik wel een jaar mee gelopen. Nu wil ik je niet bang maken, maar blijkbaar is het soms een ontsteking wat niet makkelijk te verhelpen is. Ik liep eerst ook bij de huisarts en deze gaf mij ook een kuur, welke werd verlengt omdat ie niet hielp. Na lang aandringen werd ik toch doorgestuurd naar een uroloog en gingen ze eindelijk eens verder kijken. Heb dus een echo laten maken en daar konden ze de onsteking goed op zien. (Heb jij trouwens al een echo laten maken?) Maar goed, heb ook via de uroloog diverse kuren gehad, kreeg last van allerlei bijwerkingen maar de pijn ging niet weg. Totdat er eindelijk een kuur was die wel werkte (sorry weet de naam niet meer). Heb nu af en toe nog eens last, niet zo erg meer als toen, maar goed. Dit komt, volgens de arts, dat er nog lidtekenweefsel zit, dat reageert op weersveranderingen. Dus ik wil je niet ongerust maken, maar het kan dus een langdurig iets worden (hoeft niet natuurlijk). En volgens mij hoef je je over je zaakje geen zorgen te maken. Heb daar nooit iets over gehoord (en dan nog, je hebt er 2, dus onvruchtbaar wordt je niet zomaar) Goed, ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt! Groeten, Bertus

label.Geplaatst op 2007-10-17 23:37:33


Dank voor je antwoord. Dit neemt zeker wat zenuwen weg. Ik heb nog geen echo gehad, gezien ik over een maand pas in een ziekenhuis terecht kan. Je hebt het over lidtekenweefsel; Ik voel een klein, hard bobbeltje op mijn linker bal. Kan dit lidtekenweefsel zijn?

label.Geplaatst op 2007-10-18 09:26:29


Je voelt dus een knobbeltje? Had ik ook, dit kwam volgens de uroloog door de ontsteking. Er zit nog wel iets bij mij, maar niet meer zoals toen. En dit is dus volgens de uroloog lidtekenweefsel. Maar als je je zorgen maakt over dat knobbeltje, zou ik nog eens naar je huisarts gaan. Hij kan ook een echo tussendoor regelen. Een huisarts is er niet alleen om je te genezen, maar ook om je zorgen weg te nemen. Ik maakte me ook zorgen om dat knobbeltje, maar op een echo kunnen ze direct zien of dit met een onsteking te maken heeft of dat het iets ernstiger is. Groeten!

label.Geplaatst op 2007-10-18 11:54:02


Dank, je hebt een hoop zorgen bij me weggenomen. :) Nou maar hopen dat het snel over is; ik heb al zoveel aan mijn hoofd de laatste tijd.

label.Geplaatst op 2007-10-18 22:49:59


spring ook maar even binnen bij een cardioloog. groeten

label.Geplaatst op 2009-12-16 10:42:08

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren