© 2024 solvo B.V.

Is dit een koortslip?

Ik heb wel vaker dat ik eerst een wondje op m\'n lip heb, dat krijg als ik zenuwachtig ben.... dan ga ik aan m\'n lippen pulken totdat er een wondje zit. Nu heb ik het weer, eerst was het een gewoon wondje en daar kan ik natuurlijk erg moeilijk vanaf blijven dan wordt het in één keer een dikke bult en dan blijf ik er wel vanaf omdat het anders echt veel pijn gaat doen. En die bult en dat wondje genezen dan binnen een week ofzo. Nu vragen mijn vriend en ik ons af of dit nou een koortslip is of niet? De wondjes breiden zich verder niet uit en ik heb ook geen wondjes naast m\'n lippen...... wie kan me daar iets over vertellen?


Dat is moeilijk te beoordelen zo omdat we het niet kunnen zien, ook schrijf je 2 dingen door elkaar. Eerst heb je een wondje en als je zenuwachtig bent pulk je aan je lippen totdat er een wondje ontstaat. Een koorstlip begint met een soort branderig gevoel op je lip, waarna zich een bultje vormt. Door het in te smeren met speciale zalf komt de koortslip er sneller uit en dus sneller genezen is. Let op een koortslip is besmettelijk en als je er eenmaal mee besmet bent kom je er niet meer vanaf en zal de koortslip dus af en toe ze kop opsteken

label.Geplaatst op 2005-09-06 13:15:40

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren