© 2024 solvo B.V.

Is dit pfeiffer?

ik ben bij me huisarts geweest vorige week omdat ik las had van me keel. hij zei dat ik een virusinfectie had in me longen. nu had ik verleden week vrijdag een opgezette keel/klieren. en had de huisarts gebeld of dit erbij hoorde. ik ben gelijk door verwezen naar de ggd om bloed af te laten nemen de huisarts dacht aan pfeiffer. nu ben ik op bepaalde momenten erg moe en ik heb last van me buik en nek. ik ben vooral moe als ik inspannende dingen heb gedaan zoals werken boodschappen doen en het huishouden. ik werk nu wel 5 uurtjes per dienst tot ik de uitslag heb van het bloedonderzoek die krijg ik maandag. weet iemand misschien of dit pfeiffer kan zijn. ps ik ben ook duizelig als ik teveel doe. of is dit iets van bloedarmoede??? alvast bedankt voor je reactie


heb je nog geen uitslag van het bloed? dan weet je het zeker. succes

label.Geplaatst op 2003-05-02 22:10:59


Hallo sassie Een paar jaar geleden heb ik de ziekte van pfeiffer gehad. En ik had ook veel last keelpijn en was heel veel moe. Ik sliep heel veel.Deze ziekte kan kort of lang duren. Ik ben toen 4weken ziek geweest. Een tip probeer zoveel mogenlijk te drinken,ook al doet je keel heel veel pijn. Dit is belangrijk. Groetjes en veel beterschap van moontje.

label.Geplaatst op 2003-08-05 22:01:36


Hoi, Als je echt wil weten of je pfhyfer hebt moet je echt meerdere bloedonderzoeken krijgen. bij mij is het na 3 onderzoeken uitgekomen. Toen ik de uitslag kreeg, bleek ik al meer als een jaar phyfer te hebben. terwijl ze het bij de vorige bloedonderzoeken niet konden vinden. rara!! Symptomen: erge vermoeidheid, keelpijn, ziek voelen. Rusten en veel water drinken en gezond eten is de enigste oplossing. En bij veranderingen ongelofelijk moe! Groetjes, Judith

label.Geplaatst op 2004-09-17 23:01:36


Hoi, Als je echt wil weten of je pfhyfer hebt moet je echt meerdere bloedonderzoeken krijgen. bij mij is het na 3 onderzoeken uitgekomen. Toen ik de uitslag kreeg, bleek ik al meer als een jaar phyfer te hebben. terwijl ze het bij de vorige bloedonderzoeken niet konden vinden. rara!! Symptomen: erge vermoeidheid, keelpijn, ziek voelen. Rusten en veel water drinken en gezond eten is de enigste oplossing. En bij veranderingen ongelofelijk moe! Groetjes, Judith

label.Geplaatst op 2004-09-17 23:04:01


ik heb de uitslag het is geen pfeiffer ik blijk namelijk antistoffen in me lichaam te hebben dit betekent dat ik het al gehad heb vroeger maar als kind merk je er niet veel van zeggen ze

label.Geplaatst op 2003-05-04 16:23:54


Als je zoveel last van die vermoeidheid en duizeligheid blijft houden kun je aan je huisarts vragen om eens opnieuw bloed te laten prikken, en dan gewoon even alles laten checken. Maar misschien komt die vermoeidheid ook wel van die infectie in je longen en dat je daardoor een sterk verminderde weerstand hebt, je kunt dan euchinaforce druppels of tabletjes nemen en vitamine-pillen, zoals supradine-forte, je zult merken dat dat al een hele hoop energie kan geven. Sterkte ermee!! groetjes.

label.Geplaatst op 2003-05-04 19:34:43


Je kunt nog altijd een herinfectie krijgen. Het Epstein-Barr virus (=het virus wat Pfeiffer veroorzaakt) is altijd in je lichaam aanwezig. (net zoiets als het Herpes-virus bij een koortslip). Waanneer je weerstand laag is kun je een herinfectie krijgen. Deze herinfectie is via bloedonderzoek op EBV aan te tonen.

label.Geplaatst op 2004-12-12 19:56:59

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren