© 2024 solvo B.V.

Kweek

ik heb vaak last van blaasonststeking of nierbekkenonsteking! gister ochtend heb ik nu bloed geplast..vandaag opnieuw pijn en mijn urine weer naar huisarts gebracht..toen ik net belde voor de uitslag zei de assistent dat er niks uitgekomen was maar dat ze mijn urine op kweek hebben gezet..nu ben ik benieuwd wat dat nou precies inhoudt en wat daar uit kan komen? graag reacties met vr groet, Marit


dan proberen ze uit te vissen welke bacterie de blaas en of nierontsteking veroorzaakt, als je dit weet dan kan je antibiotica daar op afgestemd worden, zodat dit beter helpt.als de urine echter schoon is dan kan het ook voorkomen dat er in de kweek niets gevonden word. tip, overleg eventueel met de huisarts dat je zelf al een kweekpotje thuis hebt, zodra de ontsteking zich aan dient kun je het potje zelf vullen en opsturen, dan is de kans groter dat men wel achter de oorzaak kan komen. om te voorkomen cranberrysap en kijk eens op www.blaasontsteking.nl ( d manose) helpt ook.

label.Geplaatst op 2007-11-29 11:26:06

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren