© 2024 solvo B.V.

Montoux

Ik weet niet zeker of mijn plaatsting hier thuis hoort. Wat is Mantoux en Montoux, wat houdt het in? Wie kan mij hier meer over vertellen?


Een mantoux is een test om te kijken of je ooit besmet bent met TBC. Dat wil niet zeggen dat je besmettelijk bent maar dat je het misschien zou kunnen krijgen. Hierbij word wat vloeistof in de huid gespoten en als je hierop reageert door middel van een bultje betekent dat dat je besmet bent. Van een montoux heb ik nog nooit gehoord

label.Geplaatst op 2004-02-27 15:22:25

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren