© 2024 solvo B.V.

MRSA

Hallo, mijn naam is Miranda. Ik ben op zoek naar lotgenoten die net als ik besmet zijn met de ziekenhuisbacterie MRSA. Ik ben werkzaam als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis. Inmiddels ben ik al zes maanden niet aan het werk en heb ik drie behandeltrajecten gevolgd (te weten; scrubben met Bethadine, Rifamcipine voor 10 dagen en Clindamycine voor drie maanden). Maar tot mijn teleurstelling raak ik deze bacterie niet kwijt. Binnenkort onderga ik een tonsillectomie, mijn laatste optie om bacterievrij te raken. Niemand kan mij vertellen of dit helpt, want er zijn geen studies naar verricht en over protocollen maar te zwijgen. Ik maak me zorgen. Want het zou mogelijk kunnen zijn als ik niet bacterievrij raak dat ik arbeidsongeschikt wordt verklaard als verpleegkundige. Dit zou ik verschrikkelijk vinden. Via de vakbond heb ik een advocaat toegewezen gekregen die mijn zaak begeleidt. Ik ben heftig op zoek naar informatie en ervaringen. Dus als mensen deze situatie herkennen reageer alsjeblieft. Alvast bedankt. Groeten, Miranda


Geen zorgen, mijn vader heeft heel lang in het ziekenhuis gelegen met de MRSA (hij was hem na 4 jaar kwijt, maar hij was heel zwak). Veel verpleegkundigen waren in die tijd ook besmet en bij de een duurde het wat langer dan de ander...

label.Geplaatst op 2003-08-05 08:48:18


Hallo Miranda Mijn naam is Ramona, en ik zit ook thuis vanwege dat ik mrsa positief ben.Ik heb al een scrub schema achter de rug en ben ook nog steeds positief.Ben nu aan mijn tweede scrub schema bezig.Dit is mijn zesde week dat ik thuis zit ook vanwege dat ik eerst 3 weken vakantie heb gehad.Maar ik begrijp hoe je je voelt.Ik ben namelijk ook bang dat ik drager ben van die bacterie.Ik ben verzorgende IG en start in september met de verkorte opleiding tot verpleegkundige. groetjes en sterkte van ramona

label.Geplaatst op 2003-08-05 21:49:04