© 2024 solvo B.V.

MRSA

Hallo, mijn naam is Miranda. Ik ben op zoek naar lotgenoten die net als ik besmet zijn met de ziekenhuisbacterie MRSA. Ik ben werkzaam als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis. Inmiddels ben ik al zes maanden niet aan het werk en heb ik drie behandeltrajecten gevolgd (te weten; scrubben met Bethadine, Rifamcipine voor 10 dagen en Clindamycine voor drie maanden). Maar tot mijn teleurstelling raak ik deze bacterie niet kwijt. Binnenkort onderga ik een tonsillectomie, mijn laatste optie om bacterievrij te raken. Niemand kan mij vertellen of dit helpt, want er zijn geen studies naar verricht en over protocollen maar te zwijgen. Ik maak me zorgen. Want het zou mogelijk kunnen zijn als ik niet bacterievrij raak dat ik arbeidsongeschikt wordt verklaard als verpleegkundige. Dit zou ik verschrikkelijk vinden. Via de vakbond heb ik een advocaat toegewezen gekregen die mijn zaak begeleidt. Ik ben heftig op zoek naar informatie en ervaringen. Dus als mensen deze situatie herkennen reageer alsjeblieft. Alvast bedankt. Groeten, Miranda


Geen zorgen, mijn vader heeft heel lang in het ziekenhuis gelegen met de MRSA (hij was hem na 4 jaar kwijt, maar hij was heel zwak). Veel verpleegkundigen waren in die tijd ook besmet en bij de een duurde het wat langer dan de ander...

label.Geplaatst op 2003-08-05 08:48:18


Hallo Miranda Mijn naam is Ramona, en ik zit ook thuis vanwege dat ik mrsa positief ben.Ik heb al een scrub schema achter de rug en ben ook nog steeds positief.Ben nu aan mijn tweede scrub schema bezig.Dit is mijn zesde week dat ik thuis zit ook vanwege dat ik eerst 3 weken vakantie heb gehad.Maar ik begrijp hoe je je voelt.Ik ben namelijk ook bang dat ik drager ben van die bacterie.Ik ben verzorgende IG en start in september met de verkorte opleiding tot verpleegkundige. groetjes en sterkte van ramona

label.Geplaatst op 2003-08-05 21:49:04


Het is inderdaad een vervelende bacterie, zeker voor medewerkers in de zorg. Nou is het zo, dat de ene persoon er sneller van af komt dan de ander, maar het komt weinig voor, dat je er helemaal niet van af komt. Ook al is het onwaarschijnlijk, is het inderdaad wel mogelijk (kleine kans), dat je er niet van af komt.

label.Geplaatst op 2003-11-01 18:10:23


Hoi miranda, Wat vreselijk lijkt me dat wat je nu meemaakt. Het is toch vreselijk dat je niet meer aan het werk kunt. Bedankt voor je reactie op mijn mailtje. Ik heb net mijn eindwerk over mrsa ingeleverd. Vorige had ik hier mijn presentatie over en heb jouw verhaal voorgelezen aan de klas. Iedereen was behoorlijk onder de indruk omdat ze allemaal niet wisten dat mrsa zo hardnekkig kon zijn. Ik wens je heeel veel sterkte en beterschap en bid voor je dat die rotbacterie oprot en dat je lekker weer aan het werk kunt!

label.Geplaatst op 2004-01-14 19:05:56


Hallo Miranda, ik weet dat je bericht inmiddels 5jaar oud is, maar ik zit nu met het zelfde probleem: MRSA! Ik ben vpk een zit sinds 7 maanden thuis, ben 3gecombineerde AB kuren+'was-schemas ondergaan en ga nu maandag voor een tonsillectomie omdat ik nog steeds pos. ben. Hoe is het bij jou afgelopen een wat was het beleid na de tonsillectomie? Moest je na de operatie nog een AB kuur ondergaan, hoe was het met kweken post-op? Het is echt om te vertwijfelen, omdat niemand echt een schema of gestructureerd behandeling blijkt te kennen...maar dat ken je zeker. Ik zal je heel erg dankbaar zijn om een antwoord. Groetjes Janne

label.Geplaatst op 2008-05-24 09:34:54


Bedankt voor je reactie, ik hoop eerlijk gezegd dat het geen vier jaar gaat duren voordat ik die bacterie kwijtraak, want dan word ik alsnog arbeidsongeschikt verklaard. IGWT

label.Geplaatst op 2003-08-08 12:25:46


Hoi, je bent de eerste positieve MRSA \'collega\' die reageert op een van mijn noodkreten op internet. Bedankt. dat heb ik echt ff nodig. Mocht je vragen hebben over een eventueel volgend behandeltraject, voor het geval dat je niet negatief wordt, dan hoor ik het graag van je. Ik wens je heel veel sterkte en succes met kweken. Ik hoop dat het verder geen consequenties heeft voor het starten van de nieuwe opleiding. Ik leef met je mee. IGWT

label.Geplaatst op 2003-08-08 12:30:01

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren