© 2024 solvo B.V.

"non-responder"

Ik kreeg vandaag de uitslag van het bloedonderzoek nav mijn vaccinatie tegen hepatitis b, vanwege mijn werk. In de brief staat dat de titer <10 is, en dat ik voor een revaccinatie terug moet komen. Daarna wordt na een maand weer bloed afgenomen voor een nieuwe titerbepaling. Mijn vraag betreft het begrip "non-reponder". Is dit een aanduiding van een ziekte, of een gebrek aan afweer, of kan een gezond mens ook een non responder zijn? Internetsites maken het er ook niet duidelijker op, ik lees ook dat je in mijn geval ook drager kan zijn, maar dit hoeft niet het geval te zijn. Wie weet raad? ps: ik heb geen klachten die duiden op de verschijnselen van (chronische) hep.B


non responder houdt in principe in dat je lichaam niet reageert op het toegediende vaccin. Blijkt uit je titer die onder de 10 ligt. In feite moet je terug voor re-vaccinatie, waarschijnlijk zul je dan een booster krijgen, hogere dosis van het vaccin. (is bij mij op het werk het geval) of je moet weer de reeks van drie vaccinaties volgen met daarna een titerbepaling en als dat niet goed is de booster, maar dat kan per instelling volgens mij verschillen.. gr Elena

label.Geplaatst op 2005-11-05 22:46:05

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren