© 2024 solvo B.V.

Parasieten/ amoebe, mijn huisarts is er geen voorstander van

Sinds bij mij parasieten en amoebe gevonden zijn ( second opinum) blijft mijn huisarts mij dwars liggen. Op de kuren co-trimoxazol,reageerde ik na ruim 3 jaar ziek zijn erg goed en ging met sprongen vooruit. Mijn ontlasting werd na 3 weken weer minder en nu wil mijn huisarts ook geen lichtere dosis meer geven..( het is wetenschappelijk niet bewezen), terwijl ik als persoon zeer goede ervaring ervaarde.. Hij wil echt niks meer doen en uiteindelijk heb ik geeist om een internist in te schakelen ( hier vraag ik al ruim 3 maanden om) en na bellen bleek ik pas op 18 augustus te kunnen voor een intake gesprek.. Ik ben ondertussen mijn werk en dergelijke aan het opbouwen en omdat ik nu erg blijf zweten, darmklachten en een slechte ontlasting heb, wordt ik weer beperkt.. Wie heeft raad.


hai roelof ,bij mij is er een amoebe parasiet gevo nden en heb daar wat medichijnen voor gehad ,lijkt wel iets beter te gaan ik heb veel met het naar de wc te gaan pijn en krampen ,ik voel nog steeds ter hoogte van mijn ribben kats bij je lever een zeer pijnlijke plek de dokter zegt dat kan wel klopen dat is typerend voor amoebe , mijn huisdokter is hier ook nooit op gekomen ,huisdokters doen het vaak af, ach een beetje pijn je buik gaat wel over gr ron

label.Geplaatst op 2007-01-27 13:49:20


Hoi buikje, Inmiddels ben ik al maanden verder en sinds oktober ben ik geswits naar een andere huisarts en deze nam mij erg serieus en begreep mijn wanhopig "gedrag"ook erg goed. Ik heb zes weken zware kuren gehad en sindsdien gaat het erg goed met mij ( ervaarde veel up en downs) maar zeer gewoon ( immuunsysteem wordt er ernstig door aangetast) Na ruim 4 jaar ziek zijn ben ik april begonnen met de kuren en nu werk ik eindelijk weer fulltime... Veel klachten blijven nu weg maar buik-krampen hou ik nog steeds ( steken) en moet veel plassen en mijn ontlasting vaak "goed" dan slecht dus.. Het heeft emotinoneel veel bij mij gedaan en werd bestempeld als psychische patient en werd schandalig behandels als ach... nu probeer ik alles een plekje te geven maar het zit erg diep.. Hoop dat jij er ook uiteindelijk uit komt en wees allert op gezond eten, voldoende rust en ritme.. Veel mensen begrijpen onze aandoening niet en zien de schade ervan niet... Groetjes Roelof..

label.Geplaatst op 2007-01-27 18:23:46


Leuk trouwens dat je op mijn berichtje van toen reageerde, eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel en mee maakte. De kramp in je buik, is volgens mijn internist een verzakking van je dikke darm, door de kuren, worden je darmen "schoon gemaakt"en gaan inzakken en dit voelt als steken en krampen.. Na weken of maanden wordt dit vanzelf hersteld en maakt je lichaam "gezonde" bactierien aan ( zit in elk lichaam) maar bij ons is werd de weerstand ernstig aangetast.. Het is nu heel raar om te beseffen dat ik ruim een jaar geleden nog met gedachtens liep om er een einde aan te maken, omdat iedereen mij bestempelde als psychische patient, terwijl ik 100% overtuigd was dat dit een lichamelijke aandoening was en ik kreeg na ruim 4 jaar toch gelijk en ben het bewijs dat de patient zijn lichaam de beste kent en aanvoelt.. Welke kuren heb jij gehad trouwens! Hoop dat je eens reageer op mijn mails. Sterkte Roelof.

label.Geplaatst op 2007-01-28 12:55:37


Hoi Roelof,Ik was op internet aan het zoeken op AMOEBE en kwam jou berichtje tegen. Ik ben zelf een paar weken geleden op vakantie geweest en kreeg een vervelend gevoel in mijn maag en mijn dikke darm. Ach gaat wel over dacht ik tot ik op een vrijdag vreselijk aan de diaree ging en ontzettend misselijk was. Op zaterdag ochtend via het hotel de arts gebeld en werd binnen 10 minuten opgehaald en in een medisch centrum gebracht, ik kreeg gelijk een infuus en werd gelijk doorgebracht naar het ziekenhuis, ik was daar dus binnen een uur. Ik heb er drie dagen ingelegen en veel infusen oa met antibiotaca gehad en ook vele injecties. Ik ben terug in nederland gelijk naar de huisarts gegaan en een kweek laten maken in het ziekenhuis. De huisarts zei dat ik een gelijk goed behandeld was en dat er niets meer in mijn ontlasting zat. Als ik jou verhaal lees vraag ik me af wanneer alles begonnen is is dat ook in het buitenland? En waarom is daar dan niet naar gekeken want het schijnt daar veel voor te komen. Ik ben blij dat je nu eindelijk aan de beterende hand bent want niets maakt je zo nozeker als dat je niet weet of je weg kunt omdat je weer naar de wc moet rennen.Ik heb geluk gahad dat ik gelijk goed behandeld ben. maar met zoveel antibiotica in mijn lijf moet ik voorlopig rekenen dat ik niet veel puf heb en erg moe ben, ik kan de hele dag wel slapen.Maar van de amoebe ben ik af gelukkig....

label.Geplaatst op 2008-02-11 22:11:49


Hallo NOOR1 Ik heb vermoedlijk dit opgelopen op Kreta en heb veel onbegrip en weinig steun mogen ervaren van huisartsen etc. Nu heb ik gelukkig een fijne huisarts en heb diverse keren kuren gehad, waar ik goed op reageer co-trimininazo ( als ik het goed schrijf hihi) Nu gaat het erg goed en de laaste kuur was in november en hebben afgesproken dat als het nodig is 2 x per jaar een kuur te volgen als het weer minder gaat. Ik werk momenteel weer volledig en kan het geheel goed aan. Het hele proces heeft wel ruim 6 jaar in beslag genomen en twee jaar ziektewet.. Het heeft mij veel pijn en verdriet gedaan en kreeg weinig steun van de deskundigen omdat men parasieten als normaal zien, ondanks mijn klachten!!! ze dachten dat steeds een psychische oorzaak had en 6 jaar lang heb ik dit niet geaccepteerd en mijn huisarts nu vindt dit ook niet en vindt dat TFT test een bewijs is voor mijn mogelijke klachten, alleen nederland is hierin erg nuchter. Ik ben door deze situatie erg op mezelf geworden en wantrouwend naar deskundigen, werk, arbo en sommige vriendschappen zijn verloren gegaan, omdat ik geen steun ervaarde.. Ik heb er soms nog moeilijk mee en ben er een ander mens door geworden, mijn realatie heeft ook een enorme deuk gehad en de tijd zal leren of wij samen blijven of dat ik uiteindelijk toch liever op mezelf ben.. Veel mensen zijn gewoon door gegaan met hun leven en ik ben in feite 6 jaar lang blijven steken door mijn gezondheid en nu pas probeer ik weer een beetje alles in te halen maar veel dingen zijn niet meer in te halen.. Ben blij dat jij goed begeleid ben hierin.. Dit jaar gaan wij weer naar "Kreta"en ben best een beetje bang voor het gevolg maar aan de andere kant steunt mijn huisarts mij ernorm nu en tevens zie ik als een afsluiting van iets wat mij destijds daar iets ziek gemaakt heeft en nu weer beter bent. Je kunt het oplopen door bedorven eten, besmet water of de slecht hygiene ( poepbacterien)...maar ook in nederland kun je het oplopen en als je weerstand slecht is, ben je er vatbaarder voor..

label.Geplaatst op 2008-02-13 13:45:37


hallo roelof ik heb de zelfde problemen als jij.ben bijna 4 jaar geleden besmet. eerst allelei onderzoeken gehad bloedafname en oplaatst een onlastings onderzoek. daarkwam uit dat het amoebe was, een giftig drankje gehad en klachten werden minder. maar elke keer komen de klachten terug. dit jaar in hevige vorm en heb verschillende kuren gehad, nu ook met medicijnen uit spanje zelf meegenomen en in overleg mat huisarts ingenomen. het leek goed tegeen maar nu drie maand verder lijkt het weer te komen. ook ik denk en dacht dat het tussen de oren zat. maar geloof toch echter dat dat niet het geval is,je gaat twijfelen aan je eigen lichaam. ik zelf word er erg wanhopig van en hoop echt dat ik er van af kan komen. want ben bang dat het nu weer opnieuw begint. groetjes jakira

label.Geplaatst op 2008-11-14 08:47:56

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren