© 2024 solvo B.V.

Pokkenvaccinatie, nooit gehad!

De laatste dagen lees je steeds over pokkenvaccinaties na een evt. terroristische aanslag met het virus. Dan staat er dat iedereen van voor 1976 daar tegen ingeënt zou zijn. Dat is beslist niet zo! Ik ben van 1936 en net als diverse kennissen van me nog nooit tegen pokken ingeënt. Mijn vraag is: wat moet ik doen (nu of straks als het nodig mocht zijn)?


Je hoeft niets te doen. Het risico op pokken op dit moment is nagenoeg nul. Bij een terroristische aanslag (of een dreiging daarvan) heeft de Nederlandse overheid vaccins voor de hele bevolking klaarliggen.

label.Geplaatst op 2003-11-01 18:08:10


Je kunt contact op nemen het de g.g.d die kunnen je verder adviseren.

label.Geplaatst op 2003-02-09 22:58:37


Hoi, dat niet iedereen is ingeent klop wel . In 1970 mocht je kiezen of je je kind in wilde laten enten of niet. ik ben ook niet ingeent en ik weet eigenlijk ook niet of ik het zal doen. best wel een moeilijke keus als je hoort dat er ongeveer 1100 mensen verkeerd op kunnen gaan reageren.

label.Geplaatst op 2003-02-18 21:14:34


Dit lijkt mij een zeer duidelijke situatie. U geeft zelf al aan dat er na 1976 niemand meer ingeent is tegen pokken. U zult ook begrijpen dat het niet in de lijn der verwachting ligt dat een regering of de gezondheidszorg er voor kiest om alleen oudere (ingeente) mensen te laten overleven, bij een serieuze dreiging van een terroristische aanslag. U hoeft zich absoluut geen zorgen te maken! Men is gestopt met het inenten tegen het pokkenvirus, omdat dit destijds is uitgeroeid in Nederland. Het pokkenvirus wordt weliswaar in laboratoria gebruikt voor onderzoek, maar hier zijn zeer strenge voorwaarden aan verbonden. Mocht een terroristische aanslag of een uitbraak van de pokken een serieuze mogelijkheid worden, zal de regering en de gezondheidszorg de nodige maatregelingen nemen. Geniet met een gerust hart van uw leven en maakt u zich vooral niet teveel zorgen. Er zijn veel mensen met kennis bezig om te voorkomen dat zoiets ooit zal gebeuren.

label.Geplaatst op 2008-01-26 18:40:18


Ik ben uit 1957 en ben wel ingeent, maar mijn 3 kinderen niet, omdat vanaf 1980 kregen de kinderen gewoon niet zo'n prik meer. Ik vond het dus ook niet leuk, maar als u van 1936 bent, zou ik me maar geen zorgen maken, alleen voor sommige verre landen moet u het hebben. Ik geloof dat je hersenvliesontsteking van zo'n prik kan krijgen.

label.Geplaatst op 2003-09-19 09:51:43

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren