© 2024 solvo B.V.

Schimmelinfectie aan geslachtsdeel

Ik heb al enige jaren een schimmel infectie aan mijn geslachtsdeel (op de eikel) ik heb hier een tijd lang Miconazolnitraat/Hydrocortison voor voor geschreven gekregen keer op keer op keer nu kwam ik via internet zelf erachter dat deze infectie door een bacterie in m\'n darmen veroorzaakt wordt en ben ik daarmee naar de huisarts gegaan nu heb ik echter een kuur van 6 pillen van sporanox gekregen ik heb deze 2 maal daags 1 tablet van genomen en het werd er wel beter op voor een dag leek ik er af te zijn maar nu komt het dus weer terug is dan de bacterie niet helemaal gedood? hoe lang kan ik dit middel slikken en geeft het garantie dat het weg gaat? ik zit met deze infectie nu al ruim 2 jaar- mvg Cazzo Beste Co en Kitten samenstelling : 100 mg intraconazol als werkzame stof. Als hulp stoffen bevatten de capsules saccharose, maíszetmeel, hypromellose (E464), macrogol, gelatine (E485), titaandioxide(E171), indigotinedisulonaat-natrium(E132) en erythosine-natrium(E127). dit vormt dus de sporanox = trisporal het aparte is dus dat mij verteld werdt door mijn huisarts dat deze capsules een bacterie dood in m\'n darmen dat dus deze schimmel veroorzaakt en de periode dat ik deze pillen slik ben ik ook van de schimmelinfectie af ( dat is dus voor het eerst in zo\'n 2 jaar tijd) maar zodra ik de kuur heb afgemaakt (circa 4 dagen) komt het weer heel langzaam opzetten en dit komt wel vanuit mezelf. Heeft iemand een gouden tip voor me welk middel zou moeten werken dan en miss ook definitief? bedankt iniedergeval voor de reakties


Hoi, heb je al eens gevraagd om een ander medicijn?? Mij is wel bekend dat Fluconazol gebruikt wordt bij candida (schimmel) infecties. Voornamelijk vrouwen met vaginale candida, als ik het goed heb werkt het medicijn heel breed. Zelf gebruik ik het regelmatig voor candida in de mond. Misschien een optie voor jouw, lijkt me heel erg vervelend al 2 jaar zo te sukkelen. Sterkte en groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-08-21 20:41:07


Een schimmel is een schimmel en GEEN bacterie (en helemaal niet vanuit je darmen). Verkeerde internetsite bekeken dus. Dit is overigens ook een van de gevaren van het internet. Verkeerde informatie. Maar terug naar je kwaal. Van sporanox heb ik nog nooit gehoord en de grote medicijnen "telefoongids" ook niet. Wat zit er in? (is op doosje te vinden) Misschien dat het inderdaad zoals kitten al zegt nuttig is om een keer antischimmelpillen te proberen (zoals fluconazol (=diflucan)).

label.Geplaatst op 2004-08-22 00:00:06


Hallo Cazzo, zoals Co al aangeeft het is géén bacterie, maar een lichaam eigen schimmel. Door bepaalde situaties krijgt de schimmelgroei de overhand en daardoor krijg je dus die schimmel aandoeningen. Zo wordt het bij mij veroorzaakt door een bepaalde inhaler. Vandaar dat ik vaak schimmelinfecties in de mond en keel heb. Gaat nu verandering in komen :-) Uit het grote \"telefoonboek\" ;-) Trisporal Capsule 100 mg. Concentraat voor infusievloeistof 10 mg/ml; ampul 25 ml. Het concentraat bevat hydroxypropyl-b-cyclodextrine en propyleenglycol. Orale oplossing (OS) 10 mg/ml; 150 ml. / Systemische behandeling komt in aanmerking bij onvoldoende resultaat of bij frequent recidiveren; fluconazol of itraconazol hebben dan de voorkeur./ Fluconazol kan langdurig gebruikt worden, maar dat kun je het beste overleggen met je arts. En niet te veel op internet snuffelen want daar wordt je alleen maar zieker van:-) Voor Co, de medische \"telefoonboeken\" op internet: http://www.fk.cvz.nl/ http://www.cbg-meb.nl/ Soms handig maar niet in \"verkeerde\" handen :-) Veel sterkte Cazzo, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-08-23 16:55:51


Sporanox is itraconazol en dus vergelijkbaar met middelen als Lamisil en Trisporal. Als de schimmel wel verdwijnt met behandeling maar na het staken ervan weer terugkeert, is een langere behandeling nodig. Als hij helemaal niet reageert, is het verstandig om eens een kweek te laten maken om te zien welke schimmel het is en welk anti-schimmel medicijn het beste werkzam zou zijn.

label.Geplaatst op 2004-10-02 23:07:53


zo'n kweek kan bij een man in het ziekehuis afgenomen worden? Ik heb zelf namelijk helemaal geen vertrouwen in m'n huisarts en hier in Wageningen kan je dus niet naar een andere huisarts toe omdat die vol zijn of geen patienten aan nemen die al een huisarts hebben. Maar zodra ik weet wat ik moet hebben of moet laten doen kan ik dat voorleggen en wordt dat voorgeschreven. Nogmaals bedankt voor jullie reaktie, voel me alleen hier nog serieus genomen. Cazzo

label.Geplaatst op 2005-02-13 16:17:43


In principe kan de huisarts een kweek afnemen, maar je zegt al dat je hier niet veel voor elkaar krijgt. als je voorgeschreven krijgt wat je nodig hebt, moet je vragen om: Kweek van penis laten kweken op schimmels en bacterien (voor de zekerheid de bacterien er maar bij). de uitslag duurt minimaal 5 werkdagen. ik hoop dat je er wat mee kunt.

label.Geplaatst op 2005-02-13 17:35:10

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren