© 2024 solvo B.V.

SPOED - 35 wk zwanger en last van genitale wratten

Hallo allemaal, Ik ben momenteel 35 wk zwanger van mijn eerste. Een week of 6-7 geleden heb ik zomaar last gekregen van snel bloedende en jeukerige bultjes aan mijn vagina (en vagina opening). Ik ben naar de huisarts gegaan en na onderzoek is gebleken dat ik HPV virus heb en dat de bultjes dus wratten zijn. De huisarts heeft mij gerust gesteld dat ik gewoon kan bevallen en dat er tijdens de bevalling nauwelijks kans is dat de baby hiermee besmet kan raken. Hij heeft mij aangeraden om tot na de bevalling te wachten met de behandeling aangezien een behandeling tijdens de zwangerschap schadelijk kan zijn voor de baby. Nu de bevalling dichterbij komt wordt ik nog nerveuzer en voel mij depressiever door angst of het wel goed gaat komen en schaamte (het ziet afschuwelijk uit...). Wie van jullie heeft hier ervaring mee (of het wel of geen gevolgen heeft voor een normale bevalling) of weet mij raad te geven (een behandelmethode tijdens de zwangerschap???) en hoe ik het beste hiermee kan omgaan.


Beste gokkusasi mijn moeder heeft dit ook tijdens haar zwangerschap gehad van mij, ze is tijdens de zwangerschap hier niet voor behandeld voor eventuele consequenties die dat met zich meebrengt voor het kind (ik dus). Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen ik ben helemaal gezond te wereld gekomen. en qua schaamte hoeft u zich ook niet druk te maken en ziet er miss afschuwlijk uit maar probeer daar doorheen te prikken dat weet verder niemand behalve u en uw man uiteraard geniet van uw zwangerschap

label.Geplaatst op 2004-08-22 20:11:15


Hoi, als de huisarts al zegt dat je geen zorgen hoeft te maken en gewoon kunt bevallen dan zal ik dat zeker in mijn oren knopen. Als je even moeilijk hebt of ga twijfelen dan denk je even aan wat de huisarts heeft gezegd en dan stel jij je het beste gerust. Wellicht niet hetzelfde maar wel vergelijkbare zorgen zoals die van jou. Twee vrouwen die ik ken heeft een grote knobbel in haar baarmoeder. Het groeit mee met het kind. Bij de ene heeft het kind bij geboorte last van, in zoverre het kind moest behandeld worden en ze ziet er nu geweldig uit en is bijna vier jaar. Het ander kind heeft daar absoluut nergens last van. Dus die wratten die jij hebt buiten de baarmoeder is vergeleken hierbij nog niet zo ernstig. Misschien stel ik jou hiermee een beetje gerust. Succes. Wat ik ook had gelezen is dat puisten/acne bij vrouwen boven de 20 jaar erg vaak voorkomen en dan vaak onder de oksels, liezen en andere "pijnlijke" plekken.

label.Geplaatst op 2005-03-11 18:25:42


geen zorgen over maken het kan absoluut geen kwaad voor je kindje ik wens je een goede bevalling toe en een prachtig kind +een fijne kraamtijd gewoon lekker genieten groet Noah

label.Geplaatst op 2004-09-06 23:36:30

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren