© 2024 solvo B.V.

SPOED - 35 wk zwanger en last van genitale wratten

Hallo allemaal, Ik ben momenteel 35 wk zwanger van mijn eerste. Een week of 6-7 geleden heb ik zomaar last gekregen van snel bloedende en jeukerige bultjes aan mijn vagina (en vagina opening). Ik ben naar de huisarts gegaan en na onderzoek is gebleken dat ik HPV virus heb en dat de bultjes dus wratten zijn. De huisarts heeft mij gerust gesteld dat ik gewoon kan bevallen en dat er tijdens de bevalling nauwelijks kans is dat de baby hiermee besmet kan raken. Hij heeft mij aangeraden om tot na de bevalling te wachten met de behandeling aangezien een behandeling tijdens de zwangerschap schadelijk kan zijn voor de baby. Nu de bevalling dichterbij komt wordt ik nog nerveuzer en voel mij depressiever door angst of het wel goed gaat komen en schaamte (het ziet afschuwelijk uit...). Wie van jullie heeft hier ervaring mee (of het wel of geen gevolgen heeft voor een normale bevalling) of weet mij raad te geven (een behandelmethode tijdens de zwangerschap???) en hoe ik het beste hiermee kan omgaan.


Beste gokkusasi mijn moeder heeft dit ook tijdens haar zwangerschap gehad van mij, ze is tijdens de zwangerschap hier niet voor behandeld voor eventuele consequenties die dat met zich meebrengt voor het kind (ik dus). Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen ik ben helemaal gezond te wereld gekomen. en qua schaamte hoeft u zich ook niet druk te maken en ziet er miss afschuwlijk uit maar probeer daar doorheen te prikken dat weet verder niemand behalve u en uw man uiteraard geniet van uw zwangerschap

label.Geplaatst op 2004-08-22 20:11:15