© 2024 solvo B.V.

Systeemziekte

omdat ik alergisch ben tegen de meeste medicijnen ga ik nu naar een homeopaat .hopelijk doe ik er goed aan , kan u me zeggen of het zou kunnen helpen voor systeemziekten? hartelijk dank


Nee, het helpt niet. Er is NOOIT enig bewijs geleverd, dat homeopathie een effect heeft op welke ziekte dan ook. Dus homeopathie heeft ook GEEN effect op welke systeemziekte dan ook.

label.Geplaatst op 2005-02-20 23:16:06


hoi Er is inderdaad nooit bewijs geleverd dat homeopathie werkt, maar er zijn al heel veel mensen geweest die er toch baat bij hebben gehad. Je kan het gewoon proberen. Nee heb je, ja kan je krijgen. groetjes sandra

label.Geplaatst op 2005-03-05 13:53:15


Er zijn ook mensen die baat hebben bij een placebo, waarvan ze denken dat het een werkende pil is. Zo is het ook met homeopatische "medicijnen". Als het werkt, is het een placebo effect. Zoals mijn buurvrouw die haar kindje met oorontsteking homeopatische druppels geeft, omdat ze tegen medicijnen is, ja, dan "helpt" het na 8 weken. Als je 8 weken niks had gedaan was het ook vanzelf overgegaan. Maar bij dit kind komt het (logisch) telkens weer terug, dus haar homeopaat verdient bakken euries aan haar (slim, maar zielig) Ik snap nogsteeds niet waarom mensen meer vertrouwen hebben in dokter Hahnemann geboren 1755 dan in de huidige dokters. Maar ja, alles wat klassiek is, is volgens een hoop mensen beter he?

label.Geplaatst op 2005-09-04 18:20:29

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren