© 2024 solvo B.V.

Ziekte van Lyme en antibiotica

Ben 2 jaar gebeten door een zeer hardnekkige teek! Heb er nu nog heel veel last van. Het is bij mij pas laat ontdekt dat alle klachten inderdaad van een tekenbeet afkomstig waren, dus ik heb er eerst een jaar onbewust mee rondgelopen. Nu heb ik afgelopen maand toch nog een antibioticakuur gehad nl. Doxycycline. De arts wil mij nu weer een kuur voorschrijven, omdat deze eerste kuur niet voldoende lijkt. Wie heeft hier ervaring mee? Is twee kuren achterelkaar niet te veel? De lyme is niet in het reguliere ziekenhuis ontdekt, maar door diverse homeopaten. Wie kan mij iets zinnigs vertellen?


hoi ik denk dat je geen andere keus hebt dan nog eens de antibiotica te slikken de lyme bacterie ..is een zeer lastig e moeilijk te bestrijden bacterie schadelijk voor je totale afweersysteem is de antibiotica wel je kan zelf een beetje bijdragen : vitamine c en b of een mltitablet darmocare 1 x daags bij reformhuis{ houdt de darmfolra een beetje in leven minstens een half uur per dag naar buiten..lopen sauna cocosolie : per dag een soeplepel op je brood bv, het zuur dat erin zit zou ook bacteriedodend zijn balans tussen inspanning en ontspanning je niet teveel vermoeien maar ook niet op de bank blijven hoe ik dat zo weet? ik ben een lymepatient vanaf vorig jaar en dit jaar weer opnieuw besmet door een tekenbeet. Nu ben ik op zoek naar een goede Neuroloog . vanwege mijn klachten sterkte

label.Geplaatst op 2005-06-27 09:52:04


Hoi Ishtar, Kreeg jij een rode vlek na de beet? Mijn zoontje van 4 heeft namelijk Uveitis, dit kan komen door reuma, maar ook de ziekte van Lyme. Hij is ongeveer een jaar geleden gebeten door een teek, maar had geen rode vlek. De huisarts heeft toen ook geen anti biotica gegeven. Wij zijn namelijk nog steeds aan het zoeken waar deze uveitis vandaan komt. Het heeft 1 oogje al beschadigd (staar en kalk op het hoornvlies) we willen voorkomen dat het ook het andere oog schade aanricht. Alvast bedankt Thalisia

label.Geplaatst op 2006-09-11 19:37:18


Ik heb een forum aangemaakt op http://www.lymeforum.messageboard.nl Ik hoop op deze manier veel lotgenoten te vinden om elkaar te kunnen helpen of te steunen. Ik hoop dat het een succes wordt zodat we met zijn allen tegen deze ziekte kunnen vechten. Groetjes Ineke Hoogerbrugge

label.Geplaatst op 2007-01-13 10:03:44


Ja, ik ben het met Indi eens. Je moet het wel slikken. Maar Lime zelf komt af en toe terug, het blijft net als herpes in je bloed zitten, jammer genoeg.Ze hebben er helaas nog niet echt iets voor. Een van mijn beste vriendinen heeft het nu 2 jaar, en heeft er soms behoorlijk last van. Dan weet ze s morgens niet of ze s avonds wat kan doen of dat ze ineens te ziek is voor alles. Heel akelig, maar je leert er mee leven. Net als Indi zegt: door vitamines kan je wel zo veel mogelijk weerstand opbouwen.

label.Geplaatst op 2005-08-19 23:27:13

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren