© 2024 solvo B.V.

Zwelling submandibulair

Een 1,5 maand geleden kreeg ik plotseling een zwelling onder mijn kaak. De zwelling groeide en voelde keihard aan. Na 2 weken werd het een abces die in het ziekenhuis gedraineerd werd (zonder hechtingen). Ik werd na 2 dagen uit het ziekenhuis ontslagen. Het is inmiddels bijna een maand geleden,de zwelling is zeker in dikte afgenomen maar het oppervlak voelt nog hard aan weliswaar iets minder dan eerst.ik heb 3 bloedtests ondergaan daaruit bleek niets ernstigs uitgekomen te zijn.1 echo-grafische onderzoek die eigenlijk alleen maar de zwelling beschreven heeft (ontstokenweefsel en enkele opgezette lymfkliertjes). Ik heb nog steeds klachten zoals lichte koorts dat smorgens begint en savonds helemaal afneemt en dat dag in dag uit.Verder heb ik een misselijkgevoel en speekselvloed. Het zit me dwars dat niet precies is vastgesteld waardoor de zwelling is ontstaan en om welke bacterie,virus,parasiet het gaat. Alvast bedankt voor jullie hulp,


Ik heb inmiddels het middel amoxicilline/clavulaanzuur gekregen gisteren om precies te zijn. Op de plaats waar in de abces operatief is gesneden is nu wildvlees ontstaan waarvan ik te horen heb gekregen van de huisarts dat dat verwijderd moet worden.

label.Geplaatst op 2005-01-08 18:26:10

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren