© 2024 solvo B.V.

Afslanken: een ramp

Ik ben 1,68 lang en weeg nu 85 kilo. Probeer al maanden af te vallen, maar na 2 operaties (baarmoeder en eierstokkenverwijdering in anderhalf jaar) ben ik alleen maar aangekomen, in 1 jaar ruim 10 kilo. Wat ik probeer, let goed op voeding, soms eet ik haast niets per dag!, toch blijf ik maar aankomen. Door de operaties is mijn conditie verminderd, probeer wel te fitnessen, maar ben gauw moe. Ik krijg er nog niet eens 1 kilo vanaf!!!! wat ik ook doe! Word hier echt wanhopig van. Heb aantal diëten gevolgd zonder resultaat. Bestaat er nu niet in \"Afslankland\" toch een middeltje die je kan helpen met afvallen. Kan toch niet heel de dag en per week alleen maar sla en crackers eten? Eet per dag: 1 cracker met smeerkaas 20+, bruine boterham met mager beleg en een eitje, smiddags yoghurt met musli en 1 stuks fruit, \'savonds, groenten, 2 aardap. en een klein stukje vlees (kip, tartaar, rundvlees). Zaterdags soep met wat brood en fruit en rauwkost. Drink per dag zeker 2 liter vocht. Maar val geen ons af!! Heb genoeg zelfdiscipline, dus daar ligt het niet aan! Wat nu? Blijf maar aankomen, Word het zat en wil eigenlijk helemaal niet meer eten om te kijken of ik dan wat afval. Moet toch een oorzaak hebben? Wie herkent dit?


hoi, ik heb zelf dit probleem niet, maar ik weet wel dat heel weinig eten niet de goede oplossing is. Dit kan zelfs averechts werken. Ik ken een paar mensen die geholpen zijn bij ladyline, je zou eens info kunnen opvragen of het iets voor je is. groetjes sandra

label.Geplaatst op 2004-10-21 20:06:18


Beste Rdea Ik ben mijn hele leven al aan het lijnen. De fout die jij maakt is dat je te weinig eet. Je lichaam heeft eten nodig om te verbranden. Ik ben nu in 7 maanden tijd 24 kilo afgevallen en dat kom door een nagenoeg koolhydraten vrij dieet. Koolhydraten zijn het slechtste wat je kan eten als je af wilt vallen. Ik weet niet waar je woont maar ik heb het adres van een kliniek in Den Haag of Rotterdam waar je zeer goed en verantwoord onder begeleiding (ook van een arts) kan afvallen. Als je meer wilt weten moet je me maar een e-mail sturen. michelbuket@msn.com Groetjes Arie

label.Geplaatst op 2004-11-17 19:24:40


Alsof ik mijn eigen verhaal lees, ha ha! nou ja mijn verhaal is ietsje anders, maar wel vergelijkbaar. Ook ik ben 1.68 m. en weeg nu 80 kilo. Ik ben in zeer korte tijd ruim twintig kilo aangekomen door het slikken van een hormoon. Ook ik fitness (onder begeleiding). Inmiddels ben ik gestopt met dit medicijn (vanwege mijn gewicht) en hoopte binnen no-time het gewicht kwijt te zijn, maar helaas. Ik kom aan niet meer als 700-800 kalorieen op een dag, maar helaas, dit is niet de oplossing. Mijn dietiste heeft aangegeven dat kilo's die erbij zijn gekomen door hormonale toestanden het moeilijkste zijn om kwijt te raken. Als eerste moest ik de weegschaal de deur uit gooien en blijven sporten. Heb ik gedaan! Verder moet ik uiteraard gezond blijven eten! ik heb helaas het probleem dat ik mijn hele leven al onder de maat eet, dus ik moest bij-eten. Maar zelfs bij een minimale hoeveelheid kalorieen, gaat het niet in het tempo als ik zou willen. Bi mij gaan de kilo's er wel af,..... maar heeeel langzaam. Mijn advies aan jou is, zoek een dietiste op die prettig op je overkomt! die is onmisbaar in deze strijdt. Ik heb de mijne bij Icare gevonden. Succes!

label.Geplaatst op 2004-12-10 21:19:40


een lichaam moet brandstof hebben misschien eet je te weinig. Ga naar de Weigh Watchers zij kunnen je daar goed bij helpen. sudi

label.Geplaatst op 2004-12-20 19:13:11


Ik was 118 kilo, en ben in 7 maanden tijd 40 kilo afgevallen. D.m.v. naaldjes in het ene oor,met een dieet van 3 weken streng en daarna 3 weken normaal. Kijk op www.reduzierung.de, daar kun je ook foto's bekijken van patienten die succesvol zijn afgevallen. Linkerrubriek "Erfolge" mijn naam Frau Ans S. De eerste keer betaal je 55 euro incl. gesprek in groepsverband, daarna elke 6 weken maar 25 euro. Na de eerste drie weken val je gegarandeerd 8 tot 10% af. De volgende drie weken blijf je gelijk etc. etc. Mijn huisarts stond erachter en was zeer trots op mij. Heb nooit meer een hoge bloeddruk, geen lichamelijke klachten meer, en meer uithoudingsvermogen etc.

label.Geplaatst op 2005-04-25 15:39:21


Misschien is het erg voor de hand liggend, maar is je schildklierwerking al eens onderzocht? Dat zou ik zelf eerst even na laten kijken. Sterkte!

label.Geplaatst op 2005-04-30 22:04:11


Hi Rea, Ik lees hier mijn eigen verleden, alhoewel ik alleen mijn baarmoeder kwijt ben geraakt op mijn 21ste. Maar ik ben 1.63m en 85 kg en krijg er ook geen gram af. Ik kan geen middeltjes uit proberen vanwege een slechte nier werking maar als jij of ik wat hoor waar wij misschien bij kunnen baten hou dan even contact met mij? Ik ga binnenkort weer met de dieetiste praten, wellicht heeft zij nog een andere optie? Groetjes, Essie

label.Geplaatst op 2006-08-19 00:44:20

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren