© 2024 solvo B.V.

Borstkanker met uitzaaingen naar de longen, hoest.

Ik ben een jonge vrouw van 55 jaar en heb \"helaas\" al ruim 7 jaar te maken met borstkanker. Nu begon ik circa 2 jaar geleden flink te hoesten. Ik heb vanalles al gehad en geprobeerd, o.a. eerst een hoestdrankje met codine, prednison, diverse pufjes, en na onderzoek bleek de borstkanker uitgezaaid te zijn naar de longen. Er is gekeken of het geopereerd kon worden maar dit was niet meer mogelijk. Uitbehandeld!!!! Nee toch! Omdat ik zo verschrikkelijk hoestte is er besloten om alsnog toch een chemokuur te doen. De eerste kuren met Taxol, Avastin en een studie medicijn Xeloda tabletten, nu nog steeds Avastin en Xeloda tabletten. Maagzuurtabletten etc. Maar het hoesten blijft aanhouden, elke dag maar weer. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Het is best zwaar. Het is een diepe droge hoest (en daarna moet ik vaak mijn neus wel snuiten). Je durft \"bijna\" nergens meer naar toe. Elke luchtverandering slaat bij mij om in hoesten, zo ook bukken en enige inspanning. Het is zo jammer dat dit er bij is gekomen (want ik voel mij voor de rest erg goed en gelukkig), maar het hoesten belemmerd je in zoveel dingen. Ook hebben wij een medicijn uit Belgie geprobeerd maar helaas ook geen resultaat. Alle beschikbare onderzoeken inmiddels gehad. Wie herkend dit, of weet misschien hierover meer? Ik wil niet mopperen over deze ziekte, maar ik zou zo graag (eigenlijk niet, want ik gun dit niemand)advies hierover horen. Nu hoor ik alleen nog maar, het is jammer dat dit erbij is gekomen. Maar kom op, ik wil bij lange na nog niet opgeven. Dus wie o wie komt met raad en daad.

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren