© 2024 solvo B.V.

Buikpijn rechts

hoi,ik heb een flinke buikpijn rechtsonder,heb vorige week na alle ellende van dien na twee dagen aan het infuus,met ongeveer 17zakken vocht,toch nog een kijkoperatie gehad,volgens deverpleegkundundige was de blinde darm eruitgehaald,dat stond in het o k rapport maar een andere verpleegkundige zei dat ze de blinde darm niet eruit hebben gehaald,ik snap er niets meer van, ik heb nog steeds dezelfde pijn waarmee ik binnen kwam en mijn urine ruikt zo ,het is in iedergeval niet mijn baarmoeder,want die heb ik niet meer,heb ook een gynacologisch onderzoek gehad,want ze dachten aan een gedraaide eierstok,maar nu weten ze het niet meer,moet 6dec weer terug naar de gynacoloog,heb nog steeds diarree,flinke drukpijn wel pulserend zoals ze dat noemen,bijna niet kunnen plassen,heb ook geen pijn bij het plassen en heb ook verhoging,en overgeven kan ook moeilijk op een plaats blijven zitten en als ik over drempels rijd dan doet dat hartstikke zeer,heb ook een echo gehad ,maar ze zien niets geen nierstenen ,heb wel hoge leuko\'s, alhoewel ik niet weet hoe hoog die moeten zijn,volgens mij ben ik bij de verkeerde arts,verder ben ik ook nog hartpatient,heb ook een lichte tia gehad,verder heb ik nog een vraag,toen ze bij een kijkoperatie hebben gedaan werd ik wakker en toen lag ik aan de zuurstof,heb die de gehele dag gehad,vreselijk met die slang in je neus waarom vraag ik me af,en ik kreeg ook een hartpleister,verder had ik van die infuzen ,die hebben ze steeds op een andere plaats aan moeten brengen flinke ontstekingen,waarvan ik nu nog dikke vingers van heb en een dikke pols,maar das nog niet zo erg op de dag dat ik naar huis mocht ben ik om 6uur smorgens naar de wc gegaan,toen ik daarvan terug was leek het net of ik de marathon gelopen had,de cardioloog erbij geweest moest het maar rustig aan doen zei hij,maar het duurde wat lang,want ik kreeg het ook benauwd,heb toen zelf maar een pilletje voor onder de tong gepakt en toen trok het langzaam weg,maar die vreselijke buikpijn,rechtsonder,en weer die diarree wie weet hier een antwoord op,alvast bedankt ,ps ik zou ook graag willen weten waarom ik een dag zuurstof heb gehad.,en wat betekent b.s.e bloedwaardes en hoe hoog mogen die zijn alvast bedankt


het enige wat ik je kan uitleggen is waarom je zuurstof hebt gehad. dit komt vaak voor na een narcose of roesje. door het verdovende medicijn kun opppervlakkig ademhalen en neem je niet genoeg zuurstof op.tijdelijk wat zuurstof toedienen helpt dan. erg naar voor je dat ze nog niet hebben gevonden waar die pijn vandaan komt, ik hoop dat het toch nog lukt. het is soms erg moeilijk om de oorzaak van buikpijn te achterhalen. succes

label.Geplaatst op 2005-11-05 02:44:16


Hoi,het is wel raar dat je niet eens precies weet wat ze nou gedaan hebben tijdens die kijkoperatie zeg,ik zou de chirurg maar eens te spreken vragen.Zeker nu je klachten eigenlijk nog steeds bestaan.Is er ook een portie urine weggestuurd voor onderzoek?Je zegt nl dat je urine zo ruikt?De klachten zouden misschien kunnen komen door een urineweginfectie (die wat uit de hand gelopen is )Blijf hier niet mee lopen,ga terug naar de arts of desnoods eerst de huisarts.heel veel succes ermee

label.Geplaatst op 2005-11-05 08:46:53


fijn dat jullie gereageert hebben op mijn vragen,ik heb de chirurg nog niet gesproken,die zie ik woensdag,ik heb het gevragen aan de zaalarts,maar bij haar kreeg ik geen poot aan de grond,ze zei letterlijk als ik nog last had van mijn buik,moest ik weer via de hulppost naar binnen ,en nee ondanks dat ik steeds zei ik kan niet plassen en dat ie zo ruikt hebben ze geen kweekje van gedaan,op het nippertje heb ik een beetje kunnen plassen anders had ik een catheter gehad,ik kan maandag pas naar de huisarts,hij is op vacantie,hij had wel een kweekje gedaan en er zat bloed in,verder heeft de gynacoloog gezegt dat dit niet op haar gebied was,ze dachtde darmen,maar toch hebben ze bij haar een vervolg afspraak gemaakt,ik begrijp daar al helemaal niets van ,volgens mij hebben ze haar notitie niet gelezen,nog een vraagje,hoe hoog mogen die leuko s zijn ,en wat is b.s.e.(bloed)hoe hoog mogen die zijn ,verder lag er nog iemand en die had ook een kijkoperatie gehad,maar die lag niet aan de zuurstof,zou het dan komen omdat ik het aan mijn hart heb?dank jullie wel voor jullie bericht

label.Geplaatst op 2005-11-05 10:03:54


hoi wie heeft wel eens gehoord van gal poliepje\'hebben ze bij mij ondekt bij nier echo maar ik heb er geen last van wie weet er meer over.groetjes jose

label.Geplaatst op 2006-02-26 21:22:31


Hoi,wat een vreemde toestand zeg daar.Ik snap er weinig van en het klinkt allemaal niet erg patient vriendelijk. De bezinkingsnelheid ofwel BSE zegt iets over het al dan niet aanwezig zijn van een ontsteking(moet beneden de 20 liggen) De leuco's 4,0-10,0 . Over de zuurstof:de meeste mensen hebben na een ingreep onder narcose tijdelijk wat zuurstof nodig,de een wat langer dan de ander.Kan misschien inderdaad te maken hebben met het feit dat je bekend bent met hartproblemen.Het is gewoon even ter ondersteuning nodig. Ik hoop dat je een bevredigend antwoord zal krijgen van de chirurg.heel veel succes. En breng anders even een plasje naar een huisarts,als die van jou er niet is wordt het toch waargenomen door een ander?

label.Geplaatst op 2005-12-05 22:25:02


bedankt nurse dat je hebt gereageert,op mijn vragen,inmiddels weet ik al wat ik heb na lang aandringen bij de huisartsmocht ik een darmonderzoek,wat wel pijnlijk was,vond ik maar er is uitgekomen dat ik uitstulpingen aan mijn dikke darm heb,wat dat nou weer is ,ik weet het niet,en wat gaan ze daar aan doen?,ik ben ook inmiddels bij een uroloog belandt(in een ander ziekehuis),die heeft mijn plas op kweek laten zetten ,en daar komt bij uit dat ik een flinke blaaswandontsteking heb en ik heb een nierbekontsteking,heb er een kuurtje voor gehad,de zoveelste,ik slik die inmiddels nu al weer 9dagen maar ik voel geen verbetering,en mijn plas stinkt nog steeds,en ik kan pas in januari terug,verder ben ik nu naar de internist verwezen ,daar kan ik pas de 29dec.terecht,het duurt allemaal wel lang en zeker als je flinke buikpijnen hebt,maar ja we wachten maar weer af,misschien weet jij wel weer een antwoord,of iemand anders,groetjes brigitte

label.Geplaatst op 2005-12-10 09:15:38


Duidelijk was er toch wel wat aan de hand he,zo zie je maar dat je af en toe flink moet aandringen om serieus genomen te worden helaas. Die antibioticakuur moet je gewoon afmaken en afwachten wat er gebeurt,met een flinke ontsteking kan dat best even duren eer je je weer goed voelt. Die uitstulpingen in je darm noemen ze divertikels,ook daar kun je best veel last van hebben.Zorg dat je vezelrijke voeding eet en goed drinkt. Helpt dit niet voldoende dan krijg je ws medicatie erbij. Bij een ontsteking van een divertikel spreek je van diverticulitis,de symptomen zijn pijn,drukpijn (meestal links onder in de buik) en koorts.Dan is er vaak een opname nodig om antibiotica intraveneus te geven(via infuus)en vocht via het infuus. Wacht de rest van de onderzoeken af en als je eerder heel veel last hebt moet je je gewoon weer melden bij de huisarts.succes!

label.Geplaatst op 2005-12-10 15:23:26


beste nurse,inmiddels weet ik al wat meer,ik krijg een sigmoidscopie,want de internist denkt dat ik onstoken divertikels heb,ze gaan een stukje weghalen,en dan op kweek zetten,verder krijg ik vlak daarna een gastropie,dat doen ze opdezelfde dag,alleen jammer dat het altijd zolang duurt,voor ze eindelijk iets gaan ondernemen,verder moet ik een week van te voren stoppen met mijn bloedverdunners,vind ik eigelijk wel raar ,want toen ik gecatheteriseert werd hoefden dat niet,maar we wachten wel weer af,groetjes brigitte

label.Geplaatst op 2006-01-22 11:16:11


gelukkig kom je er nu stapje voor stapje. inderdaad wel erg vreemd hoe het allemaal ging toen je opgenomen was, ze kunnen toch wel antwoord geven. dat je met de bloedverdunners moet stoppen klopt, anders bloed je te veel door als ze stukje weefsel uit je darm hebben gehaald. als je uitstulpingen in de darm ontstoken zijn is dat wel een verklaring voor je buikpijn. ik hoop je buikpijn daarna verbeterd. veel succes

label.Geplaatst op 2006-01-22 14:00:01

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren