© 2024 solvo B.V.

Chronisch nierfalen?

Hallo, Wie kan mij helpen met het volgende; gisteren werd ik opgenomen omdat er bij mij een nier biopt genomen zou worden en die moest worden afgeblazen omdat de kans op een bloeding veel te hoog was. Dus ik kon onverrichter zaken naar huis (wel lekker natuurlijk). Maar hoe kan dit? En hoe kunnen ze op nog andere manieren onderzoeken hoe het met mijn nieren gesteld is? Ik heb begrepen dat deze allebei op minder dan 50% werken. Wat kan ik allemaal in de toekomst gaan verwachten? Alle info is welkom want ik weet het niet meer!


Door bloedonderzoek en urine onderzoek kunnen ze ook veel te weten komen over de werking van de nieren,maar een biopt is meestal ook nodig.Je bloedstolling moet dan wel in orde zijn anders is het risico van een bloeding inderdaad groot. Waarom je bloedstolling niet goed is kan meerdere oorzaken hebben,oa het gebruik van antistollingmiddelen,een slechte leverfunctie of een (aangeboren)stollingsstoornis.Ik neem aan dat men dit nu goed gaat bekijken? succes in ieder geval!

label.Geplaatst op 2006-07-13 16:20:21


Hi Nurse, Het probleem is dat mijn nieren kleiner dan 8 cm zijn en ik vrij mollig zodat het aanprikken volgens de nefrologen in het EMC het niet aanraden. Ze willen nu een afwachtend beleid en over een half jaar kijken of mijn nieren verder verslechterd zijn. Ik kan ze nu al vertellen dat dat zo is want mijn klachten nemen langzaam toe. Wel krijg ik Lasix omdat ik ook nog eens een te hoge hersendruk heb. Is dat niet nog schadelijker voor je nieren? Want dat staat wel in de bijsluiter... Ik begrijp niet waarom men een afwachtende houding aan wil houden.

label.Geplaatst op 2006-08-04 15:30:18


Ik snap niet helemaal de combinatie met een hoge hersendruk en Lasix?Volgens mij zijn er andere medicijnen om hersendruk te verlagen. Kunnen ze niet onder echo een punctie doen dan?Dan zien ze toch precies waar ze zijn moeten? Anders zou ik een second opinion doen...

label.Geplaatst op 2006-08-09 20:33:30


Hi Nurse, Ze wilden ook het biopt nemen onder begeleiding van de echo, maar dan bleef het risico op bloeding nog steeds te hoog volgens hun. Voor een te hoge hersendruk (BIH) is er ook Diamox, alleen als je daar de bijwerkingen van hebt is dat afschuwelijk (ervaring) en dit middel is nog slechter voor je nieren dan Lasix. Pijnstillers zijn nu ook al uit den boze en met een hoge hersendruk heb je al sneller last van hoofdpijn. Dus ik heb echt zo iets van help wat moet ik hier toch mee? De sympromen van slecht werkende nieren zijn ook een aanslag op je partner, sommige dingen heb je geen of nauwelijks nog zin in en af en toe ben ik gewoon te moe om veel te doen in huis. En dat terwijl we in een verbouwing zitten. Zijn er geen middeltjes op plantaardige basis die zouden kunnen helpen het proces te remmen of misschien te stoppen? Groetjes, Essie

label.Geplaatst op 2006-08-19 00:35:50


Ik zou niets weten van natuurlijke middelen wat hier iets aan zou kunnen doen. Mijns inziens moet dat biopt gedaan worden op de een of andere manier,of inderdaad afwachten wat er gebeurt.Natuurlijk is het een heel vervelend iets om te moeten wachten en nu al te voelen dat het niet goed gaat.Daarom zou ik terug gaan em alles nog eens te bespreken en evt een second opinion.

label.Geplaatst op 2006-08-19 09:23:27

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren