© 2024 solvo B.V.

Dunne Darm Passage

Overmorgen moet ik een dunne darm passage ondergaan. Ik heb eerder slikfoto\'s gemaakt, maar toen moest ik het bariumpapje drinken. Ik heb begrepen dat ik het nu via een slangetje naar binnen krijg. In de voorbereidende brief staat dat het via neus/keel wordt ingebracht. Nu is mijn vraag is het altijd via de neus of kan ik ook kiezen voor keel? Ik heb namelijk nare ervaringen met slangetjes in mijn neus, de laatste keer ben ik flauwgevallen. Dus kan ik kiezen hoe het slangetje wordt ingebracht? Dan kies ik zeker voor mijn keel, ik heb namelijk ook nooit moeite met gastroscopiën. Het zal mij een hoop rust geven als ik hier antwoord op heb. Alvast bedankt. Noor


Dit is zeker mogelijk,gewoon vragen.. sterkte ermee!

label.Geplaatst op 2007-08-29 09:37:32


Het is inderdaad mogelijk via een gastroscopie, dus via de keel met een darmpje in de maag. Langs de maag raken ze in de dunne darm. Ik weet het pas sinds kort omdat ze het bij mij zo gedaan hebben om te onderzoeken of alles ontstoken was. Biopsiën laten nemen van maag of dunne darm is helemaal niet pijnlijk, dus maakt U zich geen zorgen. Het is eerder een onaangenaam dan een pijnlijk onderzoek. Veel succes en hopelijk geen slechte resultaten. Het zou fijn zijn als U ons op de hoogte houdt. Groeten.

label.Geplaatst op 2007-08-31 00:48:19

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren