© 2024 solvo B.V.

Duur galblaasoperatie?

Hoi, Ik moet binnenkort een galblaasoperatie ondergaan. De chirurg wil bij mij een kijkoperatie doen! Kan iemand mij misschien vertellen hoelang zo\'n operatie duurt en hoelang het ongeveer duurt voordat je weer van deze operatie bent herstelt? Groetjes Monique


Ligt aan de techniek en het verloop van de operatie, alsmede het herstel. tegenwoordig kan men ook met een dagopname een galblaasoperatie middels een kijkoperatie ondergaan. Gemiddelde opnameduur voor een galblaasoperatie is 1 tot 5 dagen. Misschien kun je ook je behandelend arts om antwoord vragen. succes elena

label.Geplaatst op 2004-08-18 16:13:29


Hallo Monique bedankt weer voor je berichtje. Ik weet niet precies wanneer dit onderzoek plaatsvind we wachten eerst af hoe het nu verder gaat. Mag op dit moment niet mopperen gaat wel beter. Dus hopelijk hoeft het dan helemaal niet. Wat de duur van je galoperatie is weet ik van een vriendin die was met twee dagen alweer thuis en een week later al weer aan het werk. Dus al met al valt het volgens haar erg mee ook de pijn achteraf. Ik wens je alle sterkte toe met de operatie en hoop nog van je te horen. Ik ga 24 augustus met vakantie en ben de 7e september weer terug. Hopelijk tot horens en veel succes met je studie ook verder. Groetjes Nijo

label.Geplaatst op 2004-08-19 12:13:57


Hallo Monique, Heb mijn galblaas laten verwijderen middels kijkoperatie. De operatie duurde ca. 1 uur en ik mocht de volgende dag al naar huis. Een week later ben ik weer aan het werk gegaan. Als er complicaties optreden, duurt het uiteraard langer (opname en herstel). Sterkte !

label.Geplaatst op 2004-09-04 19:13:45


Hallo Monique hoe is het met je?? Wilde even weten of je de operatie al achter de rug hebt?? En hoop dat het allemaal voor je is meegevallen. Vriendelijke groet Nijo

label.Geplaatst op 2004-09-07 19:52:26


Hallo Monique Wat een tegenvaller he dat je nog niet bent geopereerd, nou meid de moed erin houden hoor. Komt allemaal best in orde met je. En voel je je straks weer als herboren. Wij zijn naar West Turkije geweest Kusadasi, ik kom daar al vanaf 1994 en het is er heerlijk. We hebben het ook weer deze keer heel leuk gehad. Met mij gaat het op dit moment wel de pijn is stukken minder en a.s. woensdag toch nog een echo voor het geval er toch galstenen zitten. Daarna kijken we weer verder. Probeer maar steeds dat maagonderzoek uit te stellen. Zwak he?? Maar zie er erg tegen op. Dus nog even afwachten. Hoe gaat het met je op school?? Lukt het allemaal wel als je zo een last heb?? Zal niet meevallen. Ik wens je veel sterkte weer en hoop nog van je te horen. Liefs en tot snel maar weer. Groetjes Nijo.

label.Geplaatst op 2004-09-13 18:01:50


Hoi Monique hoe is het nu met je?? Bedankt weer voor je berichtje vind het fijn dat je me op de hoogte houd hoe het met je gaat. Nou de dag van de operatie schiet al op he?? Nou het komt allemaal goed hoor meid. Snap best dat je er tegen op ziet maar straks ben je van die nare pijn af. En dat is toch ook wel wat waard.Houd zeker moed. Ik zelf heb ook wat onderzoeken moeten ondergaan en krijg daar volgende week de uitslag van . Ik loop nu bij een internist in het onze lieve vrouwe gasthuis. Best spannend allemaal. Ik wens je heel veel sterkte als ik je niet meer spreek voor de operatie en laat even weten hoe het met je gaat. Heel veel liefs van mij. Nijo

label.Geplaatst op 2004-09-24 10:55:51


Hoi Monique, ik was toch even benieuwd hoe het nu met je gaat. Hoop dat alles goed is gegaan. En dat je weer zonder pijn verder kan met je school.Had al een poosje niets van je gehoord vandaar dit berichtje nog even. Hoop nog even van je te horen of het allemaal oke met je is. Veel liefs Nancy (Nijo)

label.Geplaatst op 2004-10-08 07:49:10


Hoi Monique, 27 Juli heb ik een galblaasoperatie ondergaan. De operatie duurt 1 tot 1 1/2 uur. Na de operatie volgt er een opname van 1 tot 4 dagen. Het ligt er maar net aan hoe snel je herstelt. Bij mij liep het helaas anders en ben 12 dagen opgenomen geweest. Dit als gevolg van een hevige reactie van een spastische darm. Voor mij is het nu 3 1/2 week na de operatie en het gaat elke dag weer een stapje vooruit. Voor meer info over voor en na de operatie zou je een kijkje kunnen nemen op de volgende sites: http://www.helendemeesters.nl/galblaaschirurgie.htm http://www.heelmeester.nl/folders/buik.htm Heb je al een datum te horen gekregen wanneer de operatie plaats zal vinden?? Of heb je enig idee wat de wachttijden zullen zijn?? Alvast heel veel succes en wellicht dat je ons op de hoogte wilt blijven houden.

label.Geplaatst op 2004-08-19 19:56:23


ik ben vorig jaar middels een kijkoperatie geopereerd en bij mij duurde het twee uur. Ik was binnen 24 uur weer thuis, aangezien ik weer at en naar de wc kon en mijn ouders konden mij net zo goed verzorgen thuis. Ik heb een week plat gelegen omdat mijn buikspieren pijn deden en ik erg moe was.Ik ben daarna weer langzaam gaan bewegen. Ik was binnen 3 dagen vd pijnstillers enzo af. de meeste pijn had ik vooral na de operatie aan mijn armen en schouders, dit komt door het gas dat ze gebruiken om je buik op te blazen voor ruimte. Al met al viel het me erg mee, alleen de narcose blijft nog 6 maanden in je lichaam zitten en vooral als je nog nooit geopereerd bent (zoals ik) kun je daar nog lang last van houden (vermoeidheid). succes, groeten Girlie

label.Geplaatst op 2004-09-17 16:06:06

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren