© 2024 solvo B.V.

Hoesten

Weet iemand toevallig of een \'reflux\' hoesten kan veroorzaken? Ik ben al zes weken aan het hoesten en volgens mijn huisarts komt het door een zogenaamd reflux. Het zegt mij weinig en ik heb het nog niet eerder gehoord, weet iemand hier meer vanaf misschien? Ik hoop dat iemand me informatie hierover kan geven, alvast bedankt.


Reflux betekent terugvloeiien. Waarschijnlijk vastzittende slijm of iets dergelijks.

label.Geplaatst op 2006-02-06 12:10:56


met reflux word meestal omhoogkomen van gal/maagsappen bedoelt. dit zou gebeurd kunnen zijn en dat er dan iets in de luchtwegen is gekomen (bijvoorbeeld 's nachts). het lijkt mij verstandig bij de dokter na te vragen wat hij precies bedoelt.als je vaker last hebt van omhoogkomend maagzuur lijkt het mij verstandig hier iets aan te doen (medicijnen) zodat je dit ook niet weer in de longen krijgt(als dit is wat de dokter bedoelt met reflux). groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-06 15:12:50


Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er alleen niet veel wijzer door geworden helaas. Ligt niet aan de reacties hoor, fijn juist dát er gereageerd is. Inmiddels heb ik medicijnen tegen reflux en is inderdaad het hoesten verminderd, ik weet niet hoe het komt, er is op internet geen verband te vinden, maar blijkbaar kán het, het is in ieder geval opgelost. Nogmaals dank!!

label.Geplaatst op 2006-02-19 11:18:33

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren