© 2024 solvo B.V.

Hoge bloeddruk

Ik realiseer me dat alles wat over hoge bloeddruk gezegd kan worden, in deze rubriek al is voorbijgekomen. Tcch heb ik een vraag, waarvan ik het antwoord niet terug kan vinden. Ik ben 77 jaar, en sinds een jaar of vijf heb ik te maken met te hoge bloeddruk (bovendruk 170 - 180). Ik slik daarvoor medicijnen, maar die hebben niet het gewenste effect. Ik heb zelf een meetapparaat, en hoewel ik daar spaarzaam gebruik van maak, ben ik er wel achter gekomen dat, op het moment dat ik voor het eten twee borrels gedronken heb, de druk opeens daalt tot de normale waarde van zo\'n 120 - 130. Doe druk blijft zo gedurende een aantal uren. Mijn vraag is nu: moet ik helemaal stoppen met alcohol (waarbij de druk op 170-180 komt, of ermee doorgaan waarbij nierschade (die ik ook heb)als gevolg van de druk beperkt blijft ? De borerel vind ik lekker, maar mijn leven is mij liever !

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren