© 2024 solvo B.V.

Ibuprofen en maagbloedingen

Hallo, Onlangs vernam ik in de media dat verschillende internisten een direct verband vonden tussen ibuprofen-veelgebruikers en (dodelijke!) maagbloedingen. Daar ik vrij veel ibuprofen slik (bij menstruatie tussen de 800 mg en 1200 mg per dag, drie/vier dagen per maand) ben ik meteen naar mijn huisarts gegaan die me vertelde dat ik geen zorgen hoefde te maken omdat ik weliswaar wel grote hoeveelheden ibuprofen slik, maar niet gedurende langere tijd onafgebroken. Ik ben er niet gerust op... Heeft iemand hier meer informatie over? Graag een reactie. Een 28-jarige studente


Je huisarts heeft wel gelijk hoor,je gebruikt weliswaar ibuprofen maar niet dagelijks en niet gedurende langere tijd en dat scheelt heel veel. Je ziet wel veel problemen bij mensen die dagelijks veel gebruiken(bv bij rheumaklachten)Deze medicijnen zijn nl niet goed voor de maagwand/Slijmvlies en kunnen het dusdanig beschadigen dat je bloedingen krijgt.Maar nogmaals...niet als je het af en toe gebruikt. Maak je je erg veel zorgen erover,probeer dan je pijn te onderdrukken met paracetamol.

label.Geplaatst op 2004-04-02 19:34:47


Hoi, om de pijnklachten van een polyneuropathie ( een vorm van MS)en fybromyalgie te bestrijden gebruik ik al jaren dagelijks ibuprofen en heb nog nooit maagklachten gehad. Daarnaast moet ik nog een resem andere medicatie innemen. Het laatse jaar neem ik zelfs 2 maal 400 gr (totaal 3200 gram) per dag. Dit is de max hoeveelheid en heb nog geen problemen met de maag. Wel steeds na de inname ven de medicatie iets eten. groetjes Herman

label.Geplaatst op 2006-03-24 22:34:29

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren