© 2024 solvo B.V.

Iemand suggesties ????

Sinds 3 jaar heb ik uiteenlopende klachten zoals vermoeidheid, veel infecties (van bijholte-ontstekingen, veel blaasontstekingen, gastritis tot huidinfecties als periorale dermatitis), darmklachten (coloscopie uitslag = licht ontstoken colon, maagklachten (gastroscopie uitslag = gastritis), bijna altijd spierpijn, tintelingen in armen, veel blauwe plekken met name aan onderbenen (daar en aan voeten ook slecht genezende wondjes)! Al eerder is er bij mij een (werd toen gezegd) primaire Raynaud geconstateerd, met de hevigste verschijnselen aan mijn voeten. Gisterochtend had ik ineens jeuk aan mijn onderbeen (alsof ik een muggenbult had en die leek er ook te zitten) daar gekrabd uiteraard, maar niet extreem hard ofzo. Nu een enorme blauwe plek/vlek daar, het voelt beurs als een bloeduitstorting en zo ziet het er ook uit (lijkt alleen iets oppervlakkiger). Heb al vele onderzoeken gehad en telkens komt er niet veel uit. Ja ik heb aantoonbaar veel ontstekingen en de klachten zijn reeel maar waar komt dat vandaan? Dat is na talloze onderzoeken nog steeds niet duidelijk. Bloedwaarden laten weinig zien of vallen net in grijs gebied!Onderhand begin ik er wel een beetje zat van te worden. Volgende week naar het UMCG naar de afdeling systeemziekten, daar word nog verder gekeken naar een \'grijs-gebied\' waarde van een auto-immuunziekte. Ik heb mijzelf voorgenomen om daarna te stoppen met zoeken naar een oorzaak ... Ik weet hoe fit ik 3 jaar geleden was, maar ik kan me hier best mee redden en anders gaat het je leven ook zo beheersen. Maar als onderdeel van mijn laatste poging toch ook nog maar een bericht op dit forum, in de hoop dat iemand suggesties heeft! Mvg Kim

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren