© 2024 solvo B.V.

Maagonderzoek

Binnenkort krijg ik een maagonderzoek, waarbij tevens in de dikke darm wordt gekeken, maar met een maagonderzoek is dit toch niet mogelijk. Wie weet dit????


Via de maag (gastroscopie) kun je het eerste deel van de darm bekijken(duodenum/12-vingerige darm),maar niet de dikke darm idd.

label.Geplaatst op 2008-06-05 11:03:31


Hallo, Kun je dan in de 12 Vingerige darm zien of je glutenallergie hebt????

label.Geplaatst op 2008-06-09 12:52:54


Ze zullen daar dan ws een biopt uit nemen ja,dat kan idd.

label.Geplaatst op 2008-06-09 13:53:46


Volgens mij kan een maagonderzoek wel gecombineerd worden met een dunne darm onderzoek. Een dikke darm onderzoek (rectumscopie) wordt na ik weet altijd vanaf de andere zijde gedaan. succes !!

label.Geplaatst op 2008-06-23 13:47:11

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren