© 2024 solvo B.V.

Mijn colonoscopy ervaring

Hier even mijn verhaal over de colonoscopy die ik vandaag heb gehad. Wie weet hebben mensen er wat aan. Ik kreeg van te voren endofalk. Erg vies maar hoefde er maar 3 liter ipv 4 liter (zoals bij klean prep) van te drinken, wat overigens ook al te veel is hoor. Ook laxeertabletten geslikt. Weinig krampen, veel naar de plee en veel vies spul, ieuwww!! Maar met een beetje slimpie toegevoegd(limonade siroop zonder suiker) ging het redelijk. Tijdens de scopy kreeg ik een slaapmiddel. Dit nam niet weg dat toen ze begonnen ik veel pijn had en erg moest huilen. Ik kwam op de gang tot mijn positieven en hoorde dat ze wilde stoppen vanwege de pijn. MAar dat wilde ik niet, al die ellende voor niks ingenomen en uitgepoept?? No way! Dus een flinke discusse en ze zijn toch weer verder gegaan. Een paar keer kwam ik bij vanwege pijn maar dat hield dan snel weer op. Naderhand vertelde ze me dat ik de hele scopy heb liggen kletsen. Ik herinner me hier dus niks meer van. Ik heb dingen gezegd als, sorry hoor maar ben het anale werk niet zo gewend, had misschien moeten oefenen met een komkommer enzenz... Achteraf heb ik echt zoiets van shiiiitt heb ik dat gezegd? Dat zijn dingen die ik tegen mn vriendinnen zou zeggen en niet in een ziekenhuis haha.. Als ik er nu op terugkijk heb ik wel herinneringen over de pijn maar t lijkt alsof het over een ander gaat zeg maar.. Vreemd spul.. Maargoed, wie weet heeft iemand wat aan dit verhaal.. Van te voren was ik vreselijk zenuwachtig maar dat stond niet in verhouding achteraf. Succes voor de gene die dit onderzoek nog krijgen!


vervelend voor jou dat het zo gegaan is,maar ik denk dat je een uitzondering bent.Dit kan inderdaad gebeuren,maar is zeer zeldzaam.De meeste mensen merken er weinig of niets van en zijn verbaasd als ze horen dat het al klaar is. Dus niet allemaal bang worden nu als je dit onderzoek moet ondergaan!

label.Geplaatst op 2006-08-19 09:27:43


T is ook niet mn bedoeling de rest bang te maken hoor. De vrouw die na mij t onderzoek had werd inderdaad wakker naast me op de uitslaapkamer en t eerse wat ze zei was "zijn we al begonnen?" Ik had op dat moment wel zoiets van.. dat had ik ook gewild!! Maar ik ben altijd wel moeilijk weg te krijgen, had dat ook van te voren aangegeven maar een extra dosis zat er helaas niet in. Dus inderdaad, no worries voor die gene die nog moeten, zelfs voor mij viel t een soort mee en met mn gekke gepraat hebben ze in de behandelkamer misschien ook eens wat extra lol in hun werk gehad. (had eigenlijk gehoopt dat dat wel vaker gebeurde zodat ik niet te lang in hun herinnering bleef hangen.. hihi)

label.Geplaatst op 2006-08-19 12:04:35


Hoi Luna. Ik herken jouw verhaal, behalve dat gedeelte van de komkommer dan. Ik had afgelopen donderdag hetzelfde, lag aan een stuk door te kletsen, en weet nu niet meer waarover, de pijn was behoorlijk, maar volgens mij heb ik ook een deel gemist, weet het allemaal niet goed meer, een heel vreemd gevoel. ik wist wel dat ik niet te veel slaapmiddel kreeg omdat ik aan epilepsie lijdt. maar ik neem dus aan dat er wel meer zijn die dus wartaal spreken tijdens zo,n onderzoek. bedankt voor je verhaal, het stelde mij in ieder geval een beetje gerust

label.Geplaatst op 2006-08-19 21:26:15


Hoi Anneke Nou, blij om te horen dat ik niet de enige met wartaal was.. Maaruhh, hoe weet jij dat je niet over een komkommer bent begonnen? Haha.. nee hoor, geintje.. Ben ook weer blij met jou reactie.. Ga ik t nu maar loslaten en op naar de volgende onderzoeken want de reden van mijn onderbuikklachten is niet gevonden. Volgende station is uroloog.

label.Geplaatst op 2006-08-20 01:31:54

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren