© 2024 solvo B.V.

Pijn in de maagstreek

Ik heb al heel lang van last in de maagstreek. De hevige pijn treedt vaak in de avond op en gaat dan door naar de kaken en oren. Het is een hele hevige pijn en duurt soms een paar minuten en zakt weer af. Soms gaat het maanden goed. De arts denkt dat het een maagzweer is en ik heb nu pantazol 40 gekregen. Ik hoef nog even geen maagonderzoek want het zou ook nog galstenen kunnen zijn. Maar als dit niet verbeterd moet ik wel voor een maagonderzoek. Waar ik ontzettend tegen opzie. Wie herkent deze klachten en heeft al eens zo een maagonderzoek gehad?? Om te kijken voor de galstenen zou ik voor dat we een maagonderzoek gaan doen nog een echo maken. Ik maak me er best zorgen over vooral omdat deze pijn ontzettend hevig is. Hartelijk dank voor jullie reactie alvast.


Hallo Wel vervelend, ik ben zelf al heel lang maagpatient en een maagonderzoek valt best mee, als je maar rustig blijft. Het inslikken van de slang is even vervelend en daarna kun je niet slikken. Hoe rustiger je bent, des te beter. Ze kunnen wel alles zien en meestal krijg je direct de uitslag. Groetjes en succes

label.Geplaatst op 2004-07-21 21:18:25


Hi, ik heb sinds kort ook last van hevige pijn in de maag. Ook ik gebruik pantozol 40. van mijn huisarts heb ik te horen gekregen dat wanneer ik een maagzweer zou hebben, pantozol binnen een paar dagen al zou moeten werken. Nou mooi niet dus. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles. groetjes monique

label.Geplaatst op 2004-08-03 18:56:27


Hoi Nijo, Heb je een leuke vakantie gehad? Heb je nog veel pijn? Ik ben helaas nog niet geopereerd. Kan nog wel even duren. ben het een beetje zat aan het worden, al dat stomme wachten en steeds veel pijn. Maar goed, we gaan gewoon verder met ons leven. Waar ben je precies geweest met vakantie? Doe het rustig aan, Liefs Monique

label.Geplaatst op 2004-09-11 12:43:04


Hoi Nijo, fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad, ondanks dat je je niet helemaal lekker voelt. Ik ben in juni van dit jaar in marmaris geweest, 1e week wass echt super, de laatste 2 weken waren een ramp, ben er erg ziek geweest, maag-darminfectie en uiteindelijk blinde-darm operatie. Op school gaat het tot nu toe nog goed, is wel moeilijk met die pijn, maar het is even niet anders. Heb toevallig vanmorgen nog met het ziekenhuis gebeld, moet sowieso nog een maand wachten. bah!!! ben het nu echt een keer spuugzat.... Ik kan mij heel goed voorstellen dat je tegen een maagonderzoek opziet, zou ik zelf ook doen. In ieder geval heel veel sterkte!!! En we spreken elkaar nog. liefs Monique

label.Geplaatst op 2004-09-13 20:41:13


Ha Nijo, De dag van de operatie komt inderdaad dichterbij. Zie er erg tegenop, maar ik hou in mijn achterhoofd, dat ik dan eindelijk van die akelige pijnen af ben..... Jij in ieder geval ook heel veel sterkte met je uitslagen en bij je internist. Met jou komt het ook wel goed. Doe het rustig aan he En trouwens ook nog bedankt voor je berichtje, take care, Liefs Monique

label.Geplaatst op 2004-09-27 19:03:59


Hoi Nancy, Nou de operatie heb ik gelukkig acher de rug. Het is bij een kijkoperatie gebleven. De galblaas + galstenen zijn verwijderd. Dus ik heb gelukkig vier kleine sneetjes. Na de tijd heb ik veel last gehad van pijn en overgeven. Tot overmaat van ramp, heb ik er in het ziekenhuis ook nog long- en blaasontsteking bijgekregen. Zodat het herstel nog langer duurt. Heb een kleine week in het ziekenhuis gelegen. De longontsteking is nog niet voorbij. (krijg eerder het idee dat het weer komt opzetten, even in de gaten houden dus!!) Morgen (woensdag) worden de hechtingen verwijderd. Elke dag gaat het ietsjes beter met de wondpijn. Verder eet ik ook bijna alles weer. zonder pijn, en daar ging het natuurlijk allemaal om. Bouw het eten natuurlijk wel langzaam op. Naar de herfstvakantie ben ik weer van plan om naar school te gaan. En als het even kan, probeer ik het thuis een beetje bij te werken...... Hoe gaat het verder met jou? take care!!! liefs Monique

label.Geplaatst op 2004-10-12 17:36:04


heb je, je laten testen op alvleesklierondsteking

label.Geplaatst op 2004-08-12 15:37:55


Hoi Nijo, Hoe gaat het nu met je? Met mij gaat het deze week weer wat minder! Heb namelijk weer veel pijn gehad. Maar ik probeer wel gewoon naar school te gaan. Ik ben van de week ook gebeld! Ik wordt woensdag 29 september geopereerd.... Zie er best tegenop!! Doe rustig aan, en tot horens Liefs Monique

label.Geplaatst op 2004-09-18 11:40:18


hai, sorry dat het eeen tijdje duurde voordat ik je terug bericht. Uit die echo blijkt dus dat ik galstenen heb. Ik moet morgenmiddag naar de chirurg. Ik hoop dat ik snel aan de beurt ben met een operatie. Ook omdat ik begin september weer naar school moet. Bij mij zijn de aanvallen ook minder geworden, dit komt doordat ik nu een vetarm dieet volg. Mijn huisarts heeft mij gezegd wat ik wel en niet mag eten. Is het vetarme dieeet niet wat voor jou?? In ieder geval heel veel sterkte donderdag. Laat je me ook even weten hoe het is gegaan? Groetjes Monique

label.Geplaatst op 2004-08-16 16:20:09


Hallo Nijo, Ik ben gister bij chirurg geweest. Er wordt een kijkoperatie bij mij gedaan. Galblaas wordt er volledig uitgehaald. Hopelijk gaat dit goed, want mocht het vast kleven aan de lever dan wordt het een zwaardere operatie enz. Ik moet maar van het positieve uitgaan. De operatie vindt binnen nu en 6 weken plaats, en 3 dagen opname. Hopelijk ben ik nog voor 6 sept. aan de beurt, mijn studie begint dan weer! Zoals je de pijn beschrijft: rechtsonder, dat heb ik niet. Bij mij trekt het erg door naar de rechterschouder, en lenderen en rug. Wanneer heb je dat maagonderzoek? Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met je vakantie, probeer er maar lekker van te genieten. En nu maar hopen dat je niet zoveel pijn hebt. Doe rustig aan! En hopelijk tot snel. Groetjes Monique

label.Geplaatst op 2004-08-18 15:43:47

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren