© 2024 solvo B.V.

Prikkelbaar darm syndroom

Sinds begin van dit jaar weet ik dat ik het prikkelbaar darm syndroom heb. Dit heb ik opgelopen na een zware rugoperatie, die via de buik is uitgevoerd. Vorige maand had ik wat bloed bij de ontlasting en is er besloten om over te gaan tot een coloscopie. Dit is 11 oktober jl. gebeurd. Op 15 oktober kreeg ik de uitslag. Er waren gelukkig geen bijzonderheden gevonden. De internist vertelde me wel dat tijdens het onderzoek mijn darmen ontzettend krampachtig reageerden. Hij gaf aan dat er bij mij sprake is van een ernstige spastische darm. Hij stelde voor om voorlopig nog door te gaan met het innemen van de zakjes vezels, 3x per dag 1 zakje. Nou zit ik het met volgende, van de internist begreep ik dat dit middel niet meer vergoed wordt door het ziekenfonds. Hij heeft metamucil voorgeschreven, maar van de apotheek heb ik altijd psylliumvezels orange suikervrij gekregen. Is denk ik een goedkopere versie van de metamucil. Ik vroeg de internist wat me dat dan gaat kosten. Wat betreft de metamucil zou ik voor 3x per dag 30 euro per maand kwijt zijn!!! Dat is dus een flinke investering wat behoorlijk in de papieren gaat lopen. Weet iemand welk soortgelijk middel wel wordt vergoed door het ziekenfonds of wie weet een goedkoper alternatief?? Want ik heb nou nog een stuk of 40 zakjes in huis en met 3x per dag 1 zakje zal dat snel op zijn.


Hallo Na een blaasoperatie kreeg ik ook darmproblemen en ik heb een enorme dikke buik (alsof ik zwanger ben). Ik gebruik Movicolon (laxeermiddel) en dat wordt wel vergoed. Succes! Groetjes

label.Geplaatst op 2004-10-24 19:33:54


ik heb n mijn bericht gezet dat ik na een blaasoperatie een prikkelbaar darm syndroom er van overgehouden heb maar het moet zijn na een baarmoeder operatie waarbij de baarmoeder is weggehaald heb ik een prikkelbaar darm sydroom. sorry voor de foute vermelding

label.Geplaatst op 2005-05-29 17:45:03


hier nog een keer een berichtje van mij.de reactie die ik hiervoor had doorgegeven omtent na baarmoeder was niet van mij maar van pechvogel en ik ben ongeluksvogel.sorry voor de verkeerde reactie.maar wat ik heb gezet over prikkelbaar darm syndroom na verwijderen van mijn baarmoeder dat klopt wel

label.Geplaatst op 2005-05-29 18:53:23

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren