© 2024 solvo B.V.

Scabies

Hoi allemaal, Ik wil een richtlijn/draaiboek maken voor het omgaan met scabies = schurft in een zorginstelling. Weet iemand waar ik daar meer informatie kan vinden? En vooral heeft iemand het wel eens meegemaakt in zijn haar zorginstelling/ omgeving en hoe werd daarmee omgegaan? Mag ook van heel lang geleden zijn! Ben benieuwd. Grtz. girdy


Zoek eens op internet via de media naar de zorginstellingen die hiermee te maken hebben gehad. Ook kan je bij ziekenhuizen je zelf richten tot de infectiepreventie, zij willen altijd graag mensen helpen voor dit soort onderzoeken. Ieder ziekenhuis heeft wel een aantal mensen die zorgdragen voor de infectiepreventie binnen het ziekenhuis. Zij hebben vaak protocollen ook over scabies. Succes

label.Geplaatst op 2005-09-30 12:45:42


probeer dit eens na te vragen bij een ziekenhuis hygienist.Wat ik ervan weet is dat iemand met scabies geisoleerd verpleegd wordt,op dezelfde manier als bij een mrsa verdenking/besmetting.Er zijn twee soorten scabies en afhankelijk van de soort wordt er een bepaalde manier van verplegen voorgeschreven. Een dermatoloog stelt dus eerst vast om welk type scabies het gaat.

label.Geplaatst op 2005-09-30 20:53:51


HOi Bedankt voor jullie reacties! Heb inmiddels contact gehad met ziekenhuishygiënist en heb al deel opgezet grtz.

label.Geplaatst op 2005-12-10 16:03:43

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren