© 2024 solvo B.V.

Slokdarm werkt niet

Hoi! Ik ben een Belgische student en kom hier even om raad vragen, als het even kan :-) Ik ben namelijk al acht maanden in behandeling in een UZ in België omdat mijn slokdarm geen peristaltieke bewegingen maakt, tevens sluit mijn sfinxter ook niet af.. Ik neem 18 pillen per dag maar ze lijken niet echt te helpen. Ze weten maar geen raad met mij! Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?? AUB, help mij, ik kan alle raad gebruiken! Bedankt!!!


Hoi, Ik ben 33 jaar en tob zeker al twee jaar met mijn slokdarm. Na een ph-meting en drukmeting is naar voren gekomen dat ik geen peristaltiek heb in mijn slokdarm. Er is hier niks aan te doen. Mijn behandelende arts professor dr. Smout te AMC heeft het volgende advies gegeven. Stop met al je medicijnen ik slikte er 8. En geef het medicijn Amitiptyline 4 mnd. de tijd, 20mg. x amitriptyline 20mg (vroeger een antidepressivum,,nu tegen zenuwpijn) x pantoprazol 40mg 2x daags Tip: xvolg een dieet s'ochtends crackers, cornflakes, s'middags brood geroosterd met filet s'avonds vis, groenten Bij alles wat ik eet drink ik het weg met water. Ik drink geen alcohol en koolzuurhoudende dranken. Rook ook niet. xgoede mondverzorging 2x per jaar mondhygiëniste en tandarts tand vlossen Conclusie: x ik kan nauwelijks meer eten x ik wil nog niet aan een maagsonde x theoretisch gezien kans op slokdarmkanker x zorg voor controle gastroscopie 1x per jaar Succes Maak het leven aangenaam

label.Geplaatst op 2011-10-29 20:23:55

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis