© 2024 solvo B.V.

Te hoog glucosegehalte

Ik ben laatst gekeurd ivm een hypotheek (voor de levensverzekering) Nu blijkt dat mijn glucosegehalte in het bloed te hoog is (13) Ik ben er verder niet ziek van, geen dorst niet afvallen. Ik ben wel veel te zwaar. Al bij de huisarts geweest. Ik moet dus inderdaad gaan afvallen. Bloeddruk is ook te hoog. Ik moet opnieuw bloed laten prikken omdat hij het lab niet kende, waar het onderzocht was. Daarna krijg ik een uitnodiging door de praktijkassistent. Wie weet wat mij allemaal te wachten staat aan onderzoek? Moet ik gaan spuiten, of kan het ook met medicijnen? En hoe bepaalt met het verschil tussen diabetes type 1 en 2? Alvast bedankt voor eventuele reacties.


het is niet altijd nodig dat er medicijnen gebruikt worden. dat ligt aan de hoogte van het glucosegehalte. als jij zou moeten spuiten zou je waarschijnlijk al wat hebben gekregen. de huisarts wil nu eerst het nieuwe bloedprikken afwachten en dan beoordelen of je tabletten moet gaan slikken.Je moet in ieder geval afvallen en je houden aan een dieet. het komt in grote lijnen neer op een gezond eetpatroon. succes en houdt vol dat dieet, is belangrijk voor het onder controle houden van je glucosegehalte. Het verschil tussen diabetes type 1 en 2 is een uitval van de insulineproductie of een verminderde werking. bij uitval krijgt je meestal in korte tijd (paar dagen)een zeer hoog glucosegehalte. dit merk je dan aan de klachten zoals plotseling erg veel drinken en je kan in coma raken. bij type 2 is er een geleidelijk oplopen van het glucosegehalte zoals jij nu ook hebt, je merkt dit in het begin niet.bij type 2 hoef je niet altijd insuline te spuiten.

label.Geplaatst op 2005-05-03 22:02:49

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren