© 2024 solvo B.V.

Te hoog LDL-cholesterol...

hallo, ik ben een vrouw van 33 jaar en in mijn voorgeschiedenis heb ik een dubbel myocardinfarct door een te hoog ldl-gehalte in mijn cholesterol. Ik was 24 jaar toen ik de hartinfarcten kreeg. Nu na 9 jaar behandelen en 11 soorten medicijnen verder gaat het niet goed. De statines wekken bij mij spierafbraak op. 1 dag slikken en ik heb al spierpijn..dit resulteert in oneinige spierspasmes en alle feessies er om heen. Nu is er ook een zuurstofgebrek geconstateerd met alle ellende van dien. Nu wil ik met de behandeling van mijn cholesterol stoppen Nu zou ik zo graag van iemand willen horen hoe uje dat nieuws aan je arts brengt... Ben ook nog eens moeder van 3,6 jarige zoon. Hoe vul je dat in? Heb de laaste 3 maanden al genoeg met me kop in het zand gezeten..Wat zijn de risico\'s? Als ik statines zou blijven slikken is dat wat mij de nek om zou draaien..heb ik een keus? heb alles bijna al geprobeerd..galzuurbinders,nicotinezuur.. alles werkt op me spieren en zo langzamerhand ook op me zenuwen.. Is er iemand die mij raad kan geven? Bij voorbaat bedankt!! groetjes Mignon


Hallo Mignon, Voor statinen is er een universele vervanger met goede resultaten. Google op policosanol,op recept te bestellen bij de apotheker maar wordt niet vergoed, ook verkrijgbaar zonder recept via internet (duurder) Voor nadere uitleg of vragen kan je me mailen; pd0jmc@chello.nl Dick.

label.Geplaatst op 2006-07-08 22:21:32


Hoi Mignon, Afgelopen week heb ik het boek 'De Cholesterolleugen' gelezen van de duitse hoogleraar prof. dr. Hartenbach. Die beschrijft meerdere verhalen waarin mensen juist opknappen zodra hun cholesterolspiegel weer stijgt nadat ze waren gestopt met cholesterolverlagende middelen. Hij beweert dat het juist erg ongewenst is om een cholesterolspiegel te hebben die lager is dan 5 mmol/l. Hij noemt het ook onzin om te spreken over slecht cholesterol. LDL-cholesterol wordt door de lever gemaakt en het speelt een cruciale rol in de stofwisseling van biljarden cellen in ons lijf. Als je meer wilt weten kijk eens op http://home.tiscali.nl/gibbon/msn/0009-cholesterolbedrog.htm Misschien worden we echt goed voor de gek gehouden met die cholesterolverhalen... Groeten, Joop

label.Geplaatst op 2006-11-22 02:03:38

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren