© 2024 solvo B.V.

Te laag bloedsuiker gehalte

Hallo allemaal, Ik heb de laatste tijd regelmatig last van een te laag bloedsuikergehalte je voelt het zelf wel aankomen ik begin te slingeren kan niet goed zien en val alle kanten op als ik 3 suikerklontjes heb gehad en nog iets zoets dan vervolgens even de tijd neem voel ik me weer beter.Dit gebeurde mij eerst een paar maal toen was het een week goed en nu blijft het maar terug komen.Ook heb ik in mijn gezicht, op mijn armen en in mijn nek rare uitslag wat er jeukt.En ik heb zeker een paar dagen in de week last van diarree terwijl ik hier normaal nooit last van had alleen als ik de griep had.Ze hebben bij mij al vaak het bloedsuikergehalte gemeten deze was dan meestal 9.4.Moet ik naar de huisarts gaan om een algeheel bloedonderzoek aan te vragen?Wie heeft enig idee wat dit is.Alvast erg bedankt voor u hulp.Groetjes Janny


Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan om dit verder uit te zoeken.Je zegt dat ze al een paar keer je bloedsuiker hebben gecontroleerd en die uitslag is mijns inziens ook niet helemaal goed. 9.4 is wat aan de hoge kant.Het is me niet duidelijk uit je bericht of je wel of niet bekend bent met diabetes?

label.Geplaatst op 2006-09-02 09:49:00


Hallo, Ik ben niet bekend met diabetes.Wel hebben ze mijn bloedsuikerspiegel een paar keer inderdaad geprikt en die was een keer 9.4 en 9.9 op de nuchtere maag.Die doktersassistente zei toen tegen mij dat dit goed was.Maar omdat ik nu de hele tijd last heb van een laag bloedsuikerspiegel vertrouw ik het niet.Maar aan alleen de bloedsuikerspiegel heb je toch niet voldoende om te kunnen bepalen of je diabetes hebt of niet? Nog bedankt voor je reactie. Groetjes Janny

label.Geplaatst op 2006-09-02 13:19:44


Die waardes zijn gewoon te hoog hoor,maar als je geen medicijnen gebruikt ervoor dan verklaard dat niet de lage bloedsuikers. Ik zou zeker vragen om verder onderzoek en evt een doorverwijzing naar de internist.

label.Geplaatst op 2006-09-02 14:56:35


Hallo, Ik heb net je bericht weer even gelezen nee ik gebruik inderdaad geen medicijnen voor mijn bloedsuiker.Ik slik echter wel medicijnen voor mijn epilepsie maar die slik ik al jaren en daar heb ik nooit last van gehad ik heb ook aan de neuroloog gevraagd of het hier aan kon liggen en die zei van niet omdat ik die medicatie voor mijn epilepsie al heel lang gebruik.Kan een huisarts geen algeheel bloedonderzoek doen?En weet je ook wat ik bij een internist kan verwachten?Groetjes Janny

label.Geplaatst op 2006-09-02 16:06:13


De huisarts kan zeker wel een volledig bloedonderzoek doen en eventueel naar aanleiding daarvan doorverwijzen.Vraag in ieder geval even of ze een HBa1C willen prikken(dat geeft een gemiddelde bloedsuiker van de laatste 3 maanden aan) Want aan de ene kant is je bloedsuiker te hoog(nuchtere waarde)en aan de andere heb je lage bloedsuikers,dat is raar.Laat je dus niet afschepen door de assistente als die zegt dat die bloedsuikers goed zijn. De internist kan evt nog uitgebreider bloedonderzoek doen.

label.Geplaatst op 2006-09-02 20:59:12


Hallo, Wat ik mij afvraag, hoe ben je erachter gekomen, dat je bloedsuikerwaardes te laag waren en niet te hoog? Heb je dat toen kunnen meten? Want als je bloedsuikerwaardes te hoog zijn, kun je je ook zeker niet lekker voelen. Spreek uit eigen ervaring. groetjes, tropical

label.Geplaatst op 2006-09-02 21:47:58


Bedankt voor je tip.Ik heb nu inmiddels wel geleerd dat ik me inderdaad niet meer laat afschepen.Het is voor mij nu duidelijk dat er iets niet klopt.Ik heb me al een paar keer naar huis laten sturen bij mijn vorige huisarts dat gebeurd me nu niet nog eens.Klopt het dat een normaal bloedsuikerspiegel op de nuchtere maag tussen de 4,5 en de 5,5 moet zitten?Ontzettend bedankt voor je tips ik zal even laten weten hoe het is gegaan ik zal morgen direct een afspraak maken. Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-03 13:05:32


Ik heb mijn bloedsuikerspiegel wel een keer gemeten op mijn werk en zag toen dat het inderdaad te laag was en hoe ik mij toen voelde voel ik mij elke keer als het terug komt weer.Ik neem dan ook 3 suikerklontjes en iets zoets en moet dan even rustig aan doen wil ik mij weer goed voelen.Ik heb op school ook een keer een te hoog bloedsuikergehalte gehad en er zat wel wat verschil in met hoe ik mij toen voelde met een hoge waarde en met een lage waarde.Ik moet ook de laatste tijd te vaak naar de toilet dat klopt ook niet helemaal lijkt mij.Wat zijn jou ervaringen hiermee dan?Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-03 13:09:09


Dat je meer moet plassen(en dan ws ook meer drinkt?)wijst erop dat je bloedsuiker inderdaad te hoog is.Het lichaam probeert het dan uit te plassen.Ga maar terug naar je huisarts en dan ben ik benieuwd wat er uit komt

label.Geplaatst op 2006-09-03 14:01:54


ja idd dat dacht ik ook al maar weet je wat het vreemde is ik heb geen dorst of drink ook niet meer dan normaal.Dus dan twijfel ik weer of het idd uberhaupt iets met de bloedsuikers te maken zou hebben.Als ik vaak naar de toilet moet komen er ook maar kleine beetjes en dan telkens weer.Ik ga zeker naar de huisarts ik hou je op de hoogte oke. Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-03 15:01:44


Hallo Nurse, Ik heb nog even een vraagje aan je.Met dat HBa1c bloed onderzoek weet je ongeveer ook wat een normale waarde moet zijn die er uit moet komen?Dan kan ik het eens vergelijken. Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-03 16:51:33


Onder de 7 is goed,boven de 8,5 is slecht.Daartussen is aanvaardbaar.

label.Geplaatst op 2006-09-03 17:20:20


Nog bedankt voor al je adviezen heb ik erg veel aan gehad ik zal je zeker even de afloop laten weten. Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-03 18:13:04


geen dank,graag gedaan! ik hoor het wel,succes in ieder geval

label.Geplaatst op 2006-09-03 19:31:07


hallo nurse, Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest.Ik moest mijn urine inleveren die was goed.Ook moet ik morgen bloedprikken.Ze heeft de HBa1C aangevraagd en nog 1.En dan moet ik een dag later voor de uitslag bellen.Ze zei tegen mij als mijn bloedsuikerspiegel niet goed is dan moet ik daarvoor behandeld worden en als die wel goed is zei ze dan moest ik maar doorgaan met het eten van suikerklontjes als ik me niet goed voel.Ik laat je de uitslag van het prikken ook nog wel even weten oke. Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-05 08:59:05


Ik hoop voor je dat de uitslagen gewoon goed zijn,maar als je erg veel last hebt van lage bloedsuikers dan zou ik aan een dietiste raad vragen.Je zou eventueel nog om een 'VASTENPROEF"kunnen vragen ,dan moet je nuchter blijven en dan wordt je bloedsuiker in de gaten gehouden om te kijken wat er gebeurt (dat gebeurt in een ziekenhuis)meestal via een internist.

label.Geplaatst op 2006-09-05 09:20:16


Moet je daarvoor in het ziekenhuis blijven???Mijn moeder werd een beetje gek van de uitslag ze zei dat ze liever zag dat ik naar een internist ging om het uit te laten zoeken.Deze reactie komt van haar natuurlijk voor mij niet onverwacht we hebben samen al een hoop ellende meegemaakt met de epilepsie.Mijn moeder is bang dat er straks weer wat gebeurd.Maar met zo'n vastenproef moet je dan voor een paar dagen je bloedsuikerlaten prikken?Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-05 10:07:21


Het schoot mij net nog te binnen ik ben al een keer bij de dieetiste geweest.Die zei toen tegen mij dat het niet nodig was ik at genoeg groente en fruit en drie maaltijden per dag.Kortom ze zei dat er met mijn eet patroon niks mis was.Maar nadat ik vanmorgen bij de huisarts ben geweest denk ik niet dat het diabetes is ze was er heel nuchter onder.Het zou ook iets anders kunnen zijn ik weet het niet.Wat ik wel weet is dat ik dit tot op de bodem laat uitzoeken is het het via een huisarts dan wel via mijn behandelend neuroloog.Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-05 11:58:05


heb je al gekeken ,of nagevraagd,of het iets te maken kan hebben met de medicatie die je voor de epilepsie gebruikt? Of misschien met de epilepsie zelf??Ik weet dat niet hoor,maar zou het eens nakijken.

label.Geplaatst op 2006-09-05 13:20:47


Ja ik heb al navraag gedaan bij mijn behandelend neuroloog die zei dat het niets met de epilepsie te maken had en ook niet met mijn medicijnen.Maar wat is dat vastenproef onderzoek precies wat je zei moet je daarvoor ook in het ziekenhuis blijven? Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-05 13:26:44


Bij ons worden heel af en toe inderdaad mensen opgenomen voor zo'n vastenproef.Meestal 72 uur. Lage bloedsuikers kunnen verschillende oorzaken hebben,bv een overmatige insulineproductie,dat kunnen ze zien door bloed af te nemen en de bloedsuiker te bepalen maar ook de insuline spiegel.

label.Geplaatst op 2006-09-05 13:42:00


Meen je niet zo lang?Vind ik nog vrij lang.Ik dacht altijd dat een HBa1c onderzoek genoeg aan het licht zou brengen.Stel je voor als hier niks uit komt adviseer je mij dan om alsnog doorverwijzing naar een internist te vragen?Maar ja het punt is ik heb het niet elke dag het lage bloedsuiker.Ik was net bij de huisarts wel en 2 en een half uur later had ik het.Jammer want dan konden ze direct mijn suiker prikken.Maar ik laat het er zeker niet bij zitten ik wil gewoon weten waar deze klachten weg komen desnoods word ik helemaal binnenste buiten gekeerd.Deze klachten zijn niet oke dat weet ik wel.Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-05 19:03:28


Als de huisarts verder niets doet en jij wil wel verder onderzoek dan zou ik inderdaad naar de internist gaan.Want het is toch wel een lastig probleem en hoe het komt weet je nog niet. Je bent toch niet toevallig aan het lijnen??

label.Geplaatst op 2006-09-05 19:51:19


Ik ga inderdaad dan verder onderzoek aanvragen het zij bij een internist het zij bij de neuroloog.Het moet gewoon ergens wegkomen.Ik heb wanneer dit gebeurd het gevoel het bewustzijn te verliezen als ik niet snel een paar suikerklontjes en wat zoets neem en dat is niet helemaal in orde lijkt mij.Nee ik ben niet aan het lijnen.Dan zou ik inderdaad weten dat het daar door zou komen ik eet normaal en goed.Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-05 19:58:17


Ik heb net gisteren de uitslag gekregen van het bloedonderzoek.Ze zeiden dat het goed was maar soms een beetje laag.Mijn bloedsuiker was woensdag toen ik me liet prikken nucher 3.8.Ze zei dat het geen suikerziekte was en ik beter kon doorgaan met het innemen van suiker klontjes als het niet goed ging.Groetjes janny

label.Geplaatst op 2006-09-09 16:32:30

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren