© 2024 solvo B.V.

Trage schildklier en spierblessures

Een jaar geleden constateerde mijn huisarts een een trage schildklier bij mij. Hij vond als waarden TSH 6.49 en T4 12.3 en concludeerde dat de afwijking te gering was om op medicijnen over te gaan. Mijn grootste klacht is dat ik het laatste jaar veel last van spierblessures heb, terwijl dat voorheen (ik sport al 20 jaar) zelden of nooit voorkwam. Heeft iemand een dergelijk verband al eens opgemerkt?


Sportman54, Ik heb al 13 jaar een te trage schildklier en 2 jaar Pernieuze Anemie. Als je twijfelt over referentiewaarden kun je dat vinden bij \"Referentiewaarden volwassenen\" Het is zeker slim om zelf ook op de hoogte te zijn, ook artsen zien dingen over het hoofd! Sterkte, Garden

label.Geplaatst op 2006-10-05 08:56:51


Deze afwijking is aanzienlijk, en je arts dient tot behandeling over te gaan !! Het schildklier stimulerend hormoon (TSH) wordt in grote overmaat aangeboden (6,94) en T4 (12,3) geeft aan dat de klier hier beslist onvoldoende op reageert. Hij is dus veel te traag. Bij een TSH van 3,5 kunnen er al behoorlijke klachten zijn of ontstaan. Eenmaal met medicijnen goed ingestelde schildklier zal een TSH van ca 1 (of nog wat minder) en een T4 van ca 18-22 laten zien. Jumce.

label.Geplaatst op 2007-05-25 01:25:30

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren