© 2024 solvo B.V.

Vaat onderzoek

Heb graag een antwoord op de volgende vraag Ben de afgelopen pak weg 5 jaar 3 maal gedottert in zowel het rechter als het linkerbeen. In beide benen is een stand geplaatst. Zowel de chirurch als verplegend personeel lieten mij toen weten, dat een jaarlijkse controle d.m.v vaat onderzoek jaarlijks noodzakelijk was. Heb deze controle nu 2 maal na de operatie gehad, delaatste dit jaar in februari. De dokter, waar ik na behandeling altijd na toe moet, liet mij weten ,dat ik niet meer voor vaatonderzoek terug hoefde te komen! Ik vind dit erg vreemd, Een stand kan verschuiven of weer dicht slibben, Dan is minimaal een jaarlijkse controle toch wel op zijn plaats? Helaas is de behandelend arts in de heel niet van het praat grage type, vandaar mijn vraag aan het forum, moet ik hier op terug komen, of de zaak maar op zijn beloop laten? Ben erg benieuwd naar het antwoord, Oja, ik weet niet of het er iets toe doet maar ik ben de zestig gepasseert.


Er is een reden voor. De reden om aan vaten te gaan opereren, is als er klachten zijn. Als vaatonderzoek laat zien dat een vat voor een deel dichtzit, maar iemand heeft geen klachten, waarom zou je dan behandelen? M.a.w. het klachtenpatroon is de continue (!) controle van de status van de bloedvaten.

label.Geplaatst op 2004-05-20 01:15:01

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren