© 2024 solvo B.V.

Vraag over lymfenklieren

Hallo, ben 47 jaar en heb de laatste tijd veel last van opgezette lymfenklieren, in en onder linker arm en in nek aan beide kanten totaan mijn oren. Heb daardoor last van mijn oren, voelt net aan als de bof die ik vroeger heb gehad, kan dat gevoel nog goed herinneren, een strak gevoel om mijn nek. Als ik dit heb, dan ben ik paar dagen niet lekker en eindigt, zoals nu, met een dikke bult achter mijn linker oor, soms beide oren. Die dikke bult trekt dan weer na een dag weg. Omdat het nu regelmatiger terugkomt, ga ik me toch nu zorgen maken. Ik ren nooit zo gauw naar de huisarts toe voor iets, pas als het voor mij als noodzaak aanvoelt. Ben al 2 jaar niet meer bij huisarts geweest, 4 jaar geleden zijn mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd zijn en mijn blaas hersteld is. Mijn klachten met die lymfeklieren zijn ook hierna begonnen, dus dacht ik dat het aan de overgang lag. Maar daar heb ik helemaal geen last meer van, wonder boven wonder! Alleen voel ik me de laatste tijd zo moe! en komen die verschijnselen regelmatiger terug. Moet ik me zorgen gaan maken en naar de huisarts hiermee gaan? Heb een hekel aan ziekenhuizen, vandaar dat ik altijd wat terughoudend ben. Wie herkent deze verschijnselen? Groetjes, Rea


Heb vroeger als kind de Bof gehad, dit lijkt er veel op, alles zet op in nek en zijkant tot oren en kan geen kant op bewegen zonder pijn en alles staat strak! Kan je bof meerdere keren krijgen? Want zo voelt het wel aan. Gekke vraag, maar toch......ik weet het niet! Kan iemand me uitleggen, waardoor lymfeklieren in nek kunnen uitzetten etc.?

label.Geplaatst op 2007-07-19 00:33:32


Rea, ik hoop dat je intussen bij de huisarts geweest bent. Hij of zij zal je toch de goede begeleiding kunnen geven.

label.Geplaatst op 2007-11-19 10:18:04

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren