© 2024 solvo B.V.

Vreselijke gejaagdheid, wie helpt? Advies??

Wie kan me helpen c.q heeft advies. Ben ten einde raad. Na niet meer dan twee uur slapen word ik klaarwakker en begint het te jagen in mijn lijf. Mijn darmen beginnen te rommelen en niet veel later begint de diarree. Er is dan zo’n onrust in mijn lichaam dat ik tussen de toiletbezoeken door niet meer stil kan liggen. Ik probeer mezelf rustiger te krijgen m.b.v. meditatie, maar dit heeft geen enkele zin. Ik wil dingen gaan doen, maar het lijkt alsof ik een flinke griep te pakken heb: Klappertanden, rillen, duizeligheid, misselijkheid. Mijn gedachten zijn moeilijk onder controle te houden. Als ik probeer te slapen zak ik af en toe weg, om plotseling enorm te schrikken, van niets. Aan het begin van de middag wordt het minder. Tijdens de rest van de middag en tijdens de avond is er, behalve vermoeidheid, niets meer aan de hand. Ik kan dan ook weer gewoon eten. Alleen komt af en toe de gejaagdheid terug en ontstaat er even kramp in mijn darmen. Dit trekt weer weg waarop ik het heel erg warm krijg en ik flink transpireer, zoals bij een opvlieger, maar de overgang heb ik al achter de rug. Dit ebt ook weer weg, en dan is alles weer rustig. Tijdens de nacht begint alles weer van voren af aan… Ik val steeds meer af., weeg nog 45 kg. De onrust en diarree doen me erg denken aan de ziekte van Graves die ik 10 jaar geleden had. Een overactieve schildklier is dit, maar bloedonderzoek heeft uitgewezen dat het dat nu niet is. Uit verdere medische onderzoeken is niets gekomen.

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren