© 2024 solvo B.V.

Zeurende buikpijn maagkuiltje, geen vet kunnen verdragen

Hallo, Ik loop al zèèr lang met buikpijnklachten. Het is ongeveer 3 jaar geleden begonnen. Het begon met aanvallen, mn in mijn li-bovenbuik. Een halfjaar gelden heeft mijn dokter een gastritis en bulbitis geconstateerd. Ik dacht dat er eindelijk een oorzaak gevonden was. Ik bleef pijnklachten houden, en er is opnieuw een gastroscopie gedaan (maand geleden); de ontstekingen waren weg, ook had ik geen helicobacter pylori. Ik blijf echter wel met buikpijnklachten zitten. Na advies van mijn arts om eens te letten op wat ik eet en wanneer de klachten het ergst zijn is het mij opgevalen dat ik zeer slecht tegen vet eten kan. Als ik bv een patatje eet, wordt mijn buikpijn vrijwel dirèct daarna behoorlijk heviger. Het is geen koliekpijn, maar een continue aanwezige pijn. Een paar uur later zakt het wel weer, maar de pijn blijft toch op de achtergrond aanwezig. Ik ben uitgebreid onderzocht, maar er wordt steeds niet geovden. Geen galstenen en ook niks aan de hand met de alvleesklier (echo\\\'s, bloedonderzoek, ontlastingonderzoek, suikertest, coloscopie, gastroscopie). Het enigste wat tot nu toe is gevonden waren de gastritis en bulbitis. Als ik heel diep inadem voel ik ook een lichte pijn in mijn li-bovenrug. Ikzelf denk dat het losstaat van de pijn in het maagkuiltje? (pleuritis is ongeveer 1,5jr geleden al uitgesloten, maar pijn is er wel!!) Weet IEMAND wat er met me zou kunnen zijn? Ik wordt onzeker en bang.. ik ben nog maar 20 jaar...... Heel erg bedankt voor eventuele antwoorden..!


Hallo, Zouden het geen galstenen kunnen zijn? Hier kan je wat info lezen erover :) http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.php?rID=155&aID=134&char=G Succes ik ben benieuwd. Yoteun

label.Geplaatst op 2006-07-15 21:31:45


Hey, Ik kan u verzekeren je bent niet alleen. Ik heb het ook al sinds een 2 jaar tijd. Ik ben nog steeds niet naar de dokter geweest daarvoor simpel weg omdat ik niet graag langs de dokter ga. Ik hoop mee met jou op iemand die hier een remedie tegen heeft. Ik raak het ook stilletjes aan beu. Snachts wakker worden met heel veel krampen ik word daar soms zot van uren op de wc zitten en het gaat niet over. Kan er iemand helpen? groetjes

label.Geplaatst op 2010-04-02 20:28:57

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren