© 2024 solvo B.V.

Astma?

Mijn dochtertje van bijna 3 geboren inhet AMC, prematuur en dysmatuur, heeft naar mijn eigen idee astma. Kortademig, benouwd en momenteel lusteloos. Volgens mijn huisarts kan AStma nog niet vast gesteld worden op deze leeftijd. Ben het hier zelf niet mee eens, daar mijn oudste dochter het ook heeft, en bij haar is het vast gesteld toen ze net 2 jaar was. Waarom schrijft hij wel inhalers voor, als het toch geen astma kan zijn? Mag ik een doorverwijzing eisen naar een longarts voor kindjes? Ik wil graag snel een antwoord


Nog steeds geen antwoord? Duurt wel erg lang zeg

label.Geplaatst op 2009-03-06 07:28:21


Hallo, Ik weet precies wat je doormaakt, mijn oudste zoontje had dat ook, men zegt dat de bronchieen nog nauw zijn waardoor ze astmatische klachten lijken te hebben...ik was er ook van overtuigd dat hij astmatisch was. Het is erfelijk en komt in onze familie veelvuldig voor....ook had hij eczeem, dat is vaak een voorbode. Hij is nu 10 jaar en astma patient, al heel wat jaar, ik zou zeggen volg je gevoel, je wil alleen het beste voor je kind en daar heb je recht op, maar voordat ze het gaan erkennen ben je de 1e 4 jaar voorbij...ik wens je in elk geval succes ermee...

label.Geplaatst op 2009-03-19 21:22:44


Niemand kent jou kind zo goed als jij en als je hebt al en kind met astma en bent overtuigt, dat het jongere het ook heeft mag je wel een verwijzing vragen! Wie schrijft de medicijnen voor? huisarts of kinderarts? dokter heeft je iets niet duidelijk verteld. Het is mogelijk om astma te stellen bij zo jonge kinderen, maar het gebeurt op basis van observatie van verschijnselen, benauwdheid en zo én reactie op medicijnen. Bij kleine kinderen is niet mogelijk om testen te doen, zijn ze gewoon niet in staat om het op juiste manier te doen, het is moeilijke blaastest.

label.Geplaatst op 2009-08-03 10:07:47

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren