© 2024 solvo B.V.

Bronchitis

mijn zoontje va 7 maanden oud heeft al vanaf zijn geboorte last van een piepende ademhaling. De dokter zei dat het niet erg was, maar nu zegt dezelfde dokter dat mijn zoontje bronchitis heeft. En medicijnen vindt hij onnodig, maar ik zie dat de kleine het erg moeilijk heeft met ademhalen. Wat kan ik doen??


Misschien kun je aan je huisarts vragen of hij je wil door verwijzen naar een kinderarts. Zij zien heel vaak kinderen met dergelijke problematiek. Succes er mee. Groetjes Britt.

label.Geplaatst op 2003-03-07 16:15:06


tja , ik heb het ook mn hele leven al , vroeger werd er weinig aan gedaan,maar tegenwoordig word niet alleen aan symtoombestrijding gedaan , maar word er ook nog gekeken of met iets kan veranderen aan de omgeving van het kind , als men erachter kan komen wat de benauwdheid verergerd , dan kan men dat in ieder geval wegnemen ( bijvoorbeeld tapijt in de slaapkamer , of slaapkamer niet goed geventileerd , of een andere allergie . verder kan men helpen met het creeren van een rookvrije omgeving , oppassen voor mist , zorgen voor een goede conditie , genoeg rust. tja , je moet er overheen groeien , maar op bovenstaande manier kan je het voorlopig in de hand houden.

label.Geplaatst op 2003-04-17 17:19:43


Hoi Onze zoon bryan (bijna 4) heeft al vanaf 3 maanden verschillende medicijnen en loopt bij de kinderarts,net als onze zoon Dylan nu net 5 maanden hij zit al vanaf 4 weken aan de puffs en onder controle in het ziekenhuis. Beide bij de geboorte hebben we meteen gezegd zit niet goed,dus bij hun is het geen allergie,maar reageren niet goed op en niet goed zonder de puffs nu maar afwachten of het overgaat.Bij de oudste gaat het steeds beter. Succes Elain

label.Geplaatst op 2003-05-07 19:27:47


Is er al iets gevonden bij je zoontje? Hij kan allergisch zijn voor bijvoorbeeld huisstofmijt, of last hebben van huisdieren (hond, kat, cavia, vogels). Als ze erg jong zijn kan dit geloof ik nog niet in het bloed worden aangetoond. Heeft hij altijd een piepende ademhaling of alleen als hij bv. met een dier heeft gespeeld? Probeer eens -als je huisdieren hebt- je zoontje minder in contact te laten komen met dieren, en zijn slaapkamertje diervrij te houden. Elke week het matras stofzuigen helpt tegen huisstofmijt, maar je kan er ook een huisstofmijt-werende hoes voor kopen. Verder kan hij last hebben van sigaretenrook, mist(vochtige lucht)of dat hij benauwd wordt door inspanning of stress. Succes er mee !

label.Geplaatst op 2004-12-11 18:25:21


Hoi, mijn zoontje van bijna twee had toen hij 6 maanden was ook bronchitis. Omdat hij ook moeite had met ademhallen en verschikkelijk piepte en knorde kreeg ik van de dokter een inhalator. het werkte perfect. Ze kunnen het overgroeien want ik heb het zelf vroeger ook gehad. Hij is nog steeds heel veel verkouden en piept snel.Ik gebruik de inhalator dan ook nog regelmatig. Nou hoorde ik wel van iemand dat het slecht voor het gebit is. Dit is op te lossen door de tandjes met water schoon te maken na gebruik van de inhalator. zelf poets ik zijn tandje elke keer na gebruik en dat is meestal twee keer per dag. veel succes

label.Geplaatst op 2003-03-12 20:58:48


Mijn kinderen gebruikten ook allebei pufjes, bij mijn dochtertje na een longontsteking en bij haar hielp het goed, maar mijn zoontje was vaak verkouden en dan héél benauwd, dan zat hij daar met zijn schoudertjes tot aan zijn oren opgetrokken naar adem te snakken, echt heel zielig. De huisarts zei dat hij waarschijnlijk een allergie voor iets had. In december werden we doorverwezen naar de KNO-arts, omdat hij waarschijnlijk slecht hoorde, en die constateerde dat hij óók chronisch ontstoken amandelen had. Deze zijn in januari eruitgehaald (keel en neus amandelen en kreeg hij meteen ook buisjes in de oren) en sindsdien is hij nóóit meer benauwd geweest!!!! Hij gebruikt ook geen pufjes meer. Ik zou me laten doorverwijzen naar kinderarts of KNO arts. Succes.

label.Geplaatst op 2003-05-09 11:24:17


Hallo Allebei de kinderen lopen al vanaf het begin voor controle bij de kinderarts,de huisarts Cara verpleegkundige en de oudste heeft allebei zijn amandelen niet meer,maar wel een hartruis en een gaatje tussen zijn twee kamers en op het consultatieburo wordt er extra opgelet. Met de kinderarts en de huisarts de afspraak als het weer mis is dan bellen en kunnen ze meteen komen dus dat is wel gerust gevoel .Zelfs als we op vakantie gaan krijgen we een brief mee met de bijzonderheden.We hebben zelfs geen huisdieren meer. Nu gaat Bryan binnenkort naar de basisschool en daar is ook de afspraak dat er goed op hem gelet moet worden en dat er medicatie op school ligt voor de zekerheid. groetjes Elain

label.Geplaatst op 2003-05-10 08:19:43

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren