© 2024 solvo B.V.

Continu blaasontsteking meisje van 8

Onze dochter van 8 heeft al vanaf haar 3e blaasonstekingen. ALtijd onderhoudskuren gehad, en als we wilde kijken of ze er overheen was, en dus stopte met de kuur, kwam de blaasonsteking binnen een week terug. Nu is de bacterie resistent geworden en helpt geeneen onderhouds kuur meer. En voor de zoveelste keer krijgt ze, wèèr in een ander ziekenhuis, een blaastraining. Wij weten het niet meer, en zijn bang dat (net als bij d\'r papa) uiteindelijk haar blaas helemaal niet meer funcioneert, en ze dus voor de rest van haar leven moet catheriseren. Help!!


Hallo, Ik ben nieuw op deze site en zie net pas dus dit bericht. Ik kan me levendig indenken dat je je enorme zorgen maakt. Mijn dochter heeft reflux en heeft nu voor de 3de keer een nierbekkenontsteking gehad met opname in het ziekenhuis. De eerste keer was toen ze 5 was, nu is ze 9. Toen ze 5 was kreeg ze Monotrim. Dat is een antibiotica die ze kreeg om te voorkomen dat ze een blaasontsteking of nierbekkenontsteking kon krijgen (profilax noemen ze dat). Mijn dochter had nog nooit een blaasontsteking gehad en promt krijgt ze de ene na de andere. Ik ben haar toen cranberry extract gaan geven, 1800 mg. zakjes die ik verdeelde in 2 porties (het smaakt niet vies). Dat heb ik 3kwart jaar gedaan en daarna was ze van de problemen af. Als je de arts vraagt voor een recept ervoor, moet opstaan dat het als profilax is, krijg je het of van de verzekering terug, of je kunt het opvoeren bij de belastingteruggave. Scheelt weer. Cranberry extract helpt bij E. Coli. Is het een andere bacterie, dan zijn er andere homeopatische middelen die ook heel goed werken. Bij Arkopharma kunnen ze je daar heel goed over informeren en ook op internet kun je heel wat vinden. Plastraining is helemaal niet gek, want vaak plassen kinderen verkeerd, waardoor residu in de blaas achterblijft en dus de kans op een blaasontsteking vergroot wordt. Wat ik ook doe met mijn dochter, anders gaat het gewoon mis, is dat ze tot ongeveer 2 liter per dag drinkt, waarvan min. de helft water is. Daarmee zorg je ervoor dat de blaas goed schoon gespoeld wordt, de hele dag door en de kans op besmetting daarmee veel kleiner wordt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, het is echt het proberen waard. De meeste artsen staan tegenwoordig achter een behandeling met cranberries. Heel veel sterkte, Swanica

label.Geplaatst op 2009-05-19 15:42:41

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren