© 2024 solvo B.V.

Cyste??

Bij onze dochter van 1,5 jaar is een bultje ondekt onderhuids in haar hals ter hoogte van de mannelijke adamsappel. De huisarts dacht dat het een halscyste was en daarom moesten wij een echo laten maken, dit is vandaag in het wkz gedaan. Helemaal ervanuitgaande dat het een cyste was, zei de arts in het ziekenhuis dat het zeker geen cyste was. Maar wat het wel is, dat weten ze niet. Wij zijn erg bang dat het kanker is, maar hij zei wel dat het een losliggend balletje was, wat op zich gunstig is en met kanker ziet het er anders uit. Maar goed helemaal uitsluiten kunnen ze het nooit. Morgen krijgen we de uitslag, maar zorgen maak je je toch. Wie herkent dit en kan ons er meer over vertellen over zijn of haar ervaringen. Laat het ons weten.


Hoi,ik ben van de week met mijn zoon naar de tandarts geweest omdat hij een hele rare bult in ze mond heeft zitten op de plek waar hij een jaar gelden(toen was hij 8jaar)ze hoektand(boven)had verloren.Ik dacht dat zijn nieuwe hoektand misschien scheef was gegroeid en dat die bult gaf. Maar volgens de tandarts wisselen kinderen hun hoektand pas vanaf hun 12e,dus dit vond ze al raar,Toen heeft ze een foto gemaakt en ze schrok heel erg en zei dat ze dit nog nooit gezien had.Er zit dus waarschijnlijk een cyste(een ontsteking is het niet want dat doet pijn)die zijn(melk)hoektand eruit heeft gedrukt en ze nieuwe hoektand naar ze oogkas heeft geduwd.Er zijn ook 2 nieuwe kiezen helemaal spoorloos(waarschijnlijk opgevreten). Ik moet 19 nov naar t WKZ en weet echt niet wat mij te wachten staat.Of hij een MRI krijgt of wat dan ook. Ik wens je veel sterkte met je dochtertje,ik weet dat onzekerheid je gek kan maken! Gr Boukje

label.Geplaatst op 2008-11-10 16:12:32

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren