© 2024 solvo B.V.

Longontsteking bij een -3 jarige kind.

Hallo, Mijn zoontje heeft al een ruime tijd last van hoestaanvallen (vooral s\'nachts) dan volgen de braken en overgeven. Hij heeft ook twee keer een bloedneus gehad waardoor heel zijn bed onder bloed zat. Ons huisarts zegt na een controle dat zijn longen schoon zijn. Dat we er voor moeten zorgen dat zijn neusje vrij is als hij gaat slapen. Op een gegeven moment, begon mijn zoontje te klachen over pijn in zijn borst. De pijn werd erger wanneer hij ging hoesten. Uiteindelijk zijn wij naar het kinderziekenhuis geweest. Er werden foto\'s van zijn longen gemaakt en bloed geprikt voor verdere onderzoek. De diagnose was dat hij longontsteking had. We hebben een kuur gekregen waar wij erg voorzigtich moesten zijn omdat de gegeven kuur -eigenlijk- niet geschikt was voor kinderen. Na dat zijn kuur op was, zag hij er ook redelijk goed uit. Helaas heeft dit niet lang geduurd. De hoestaanvallen s\'nachts zijn weer begonnen. Vannacht heeft hij ook hoge koorts gehad en zag allerlei nachtmerries. Hij kwam tussen ons liggen, maar heeft heel de nacht niet stil gelegen en bleef maar in zijn slaap praten. Toen hebben wij besloten hem een zetpil te geven. Daarna werd hij wat rustiger en sliep verder ook gewoon door. Ik wil graag weten of er meerdere ouders zijn die dezelfde hebben ervaren en zo ja, hoe het is afgelopen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Mvg, mba002db


deze verschijnselen komen mij bekend voor. zelf ook last van gehad als kind. vooral \'s nachts hoesten en als gevolg hiervan braakneigingen. als het vol klinkt (slijm) wil stomen wel helpen, in de badkamer hete douche aanzetten en met kindje kwartiertje in de stoom gaan zitten(boven bak water lukt denk ik niet). onrustig zijn en nachtmerries past inderdaad bij de koorts. voor ouders is het natuurlijk heel naar om je kindje ziek te zien. sterkte en ik hoop dat het snel verbeterd. groetjes

label.Geplaatst op 2006-01-03 17:14:53


Na al die ellende, vind ik dat ik ook moet vertellen dat het weer helemaal goedgekomen is. Hij is weer helemaal beter, geen hoesten meer en ook geen andere klachten. Wij zijn erg blij. Bedankt voor jullie interesse en steun allemaal. Groetjes, M. Bas

label.Geplaatst op 2006-01-21 06:27:41


Eerlijk gezegd doet het me meer denken aan kinkhoest. Dat is ook niet te genezen maar moet uitzieken. Bij longontsteking hoef je niet per definitie te hoesten en is wel goed te genezen. Mijn dochter heeft allebei gehad en kinkhoest duurt erg lang en met name \'s nachts. Inderdaad; het enige dat hielp was paracetamol. Gelukkig is het allemaal goed gekomen!!

label.Geplaatst op 2006-08-02 09:12:45


Dat is niet mis wat je daar schrijft. Ik vraag me alleen af of je het hier bij laat? Duidelijk was dat de huisarts, waarschijnlijk niet in het begin maar wel in een een laterstadium, er behoorlijk naast zat. Dat volgens hem de longen schoon waren wil niet zeggen dat er geen ontsteking in de bovenste luchtwegen aanwezig was. Onbegrijpelijk is voor mij de uitleg van de arts in het ziekenhuis. Eigenlijk niet geschikt voor kinderen. Klinkt voor mij het zelfde als, je kunt er niet van eten maar je moet twee hapjes per dag hebben. Dat de ziekte later, ondanks dat het manneke er weer goed uitzag, toch weer terug kwam geeft duidelijk aan dat de symptomen wel bestreden waren maar de kwaal niet. En dat je uiteindelijk met een zetpil wél resultaat hebt geboekt is natuutrlijk fijn. Alleen is dat waarschijnlijk de bedoeling niet. Ga er vanuit dat ook met de zetpil de symptomen bestreden zijn maar de de kwaal nog steeds niet. Dus laat hem verder onderzoeken. Succes

label.Geplaatst op 2006-01-01 13:39:36


bedankt voor de reactie. Vandaag zijn we naar de huisartsenpost geweest. Diagnose is dat het begin van bronchites is. Geen medicijnen gekregen. Wordt aanbevolen tot dinsdag te wachten en als het dan nog niet over is, naar de huisarts te gaan. Ik begrijp er niets meer van en begin een beetje achterdochtig te worden. Vooral dat eilen laat ons erg schrikken. Maar het schijnt normaal te zijn en gepaard gaat met koorts. grt.

label.Geplaatst op 2006-01-02 01:59:01


ik herken alles, bij mijn dochter is het begonnen toen ze 1 jaar was, ze is intussen 8 en heeft er nog last van.Ze heeft er last van zodra de kachels aangaan tot datze weer uit zijn en van juni tot augustus. je wordt er vanzelf makkelijker mee, want zolang ze geen koorts hebben mag je ze overal mee naar toenemen.Wat het is weten ze niet.

label.Geplaatst op 2006-08-23 19:55:35

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren