© 2024 solvo B.V.

Mijn zoontje van bijna 4 spuugt zeer veel, wie herkent dit?

Mijn zoontje van bijna 4 heeft vaak last dat hij zonder duidelijke oorzaak zomaar moet spugen. Ik bedoel echt overgeven. Meestal is hij vantevoren niet misselijk. Het gebeurd soms zelfs tijdens het eten. Hij zit dan heerlijk te eten en dan schuift hij opeens zijn bord weg en moet dan opeens spugen, om vervolgens zo weer verder te eten. In de meeste gevallen gebeurd het s\'nachts. Hij word dan huilerig wakker, gaat snel rechtop zitten en moet vervolgens erg spugen, echt alles komt er dan uit. Ook vaak veel slijm. Als hij is gevallen of zich erg pijn heeft gedaan dan is zijn reaktie ook vaak dat hij moet spugen. We zijn al meerder keren bij de huisarts geweest, hij zegt dat mijn zoontje het plekje in zijn keel waar je als je er met je vinger over gaat moet kokhalzen, erg ver vooraan in zijn keel heeft zitten. Ik ben het daar niet echt mee eens, oftewel ik kan er niks mee. Een jaar geleden is door de KNO arts zijn neusamandel verwijderd, zijn gewone amandelen waren nog prima werd er gezegd. Herkend iemand dit? Owja. Als hij een haar of iets dergelijks in zijn mond heeft moet hij ook spugen en komt echt alles eruit. Ik ben een beetje ten einde raad, het lijkt me toch niet goed dat hij zo vaak spuugd, soms meerdere keren per week en er verder niet ziek van is. Hij is verder gezond en is goed op lengte en gewicht. Wat kan dit zijn en wat is eraan te doen???. Bedankt alvast voor jullie reakties


U kunt beter nadenken 'Waarom" hij spuugt. Waarom spuugt hij veel slijm? Maar wel positief denken waarom hij gaat spugen. Er zit ergens niet goed in zijn lichaam. Hij probeert die bacterie spugen via slijm.

label.Geplaatst op 2011-03-17 16:56:37

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren