© 2024 solvo B.V.

Te klein!

Hallo, Na metingen bij het consultatieburo blijkt onze zoon een achterstand in de groei te hebben. Dat verbaast ons niets aangezien wij ook niet de grootste zijn. Toch wil ik hem een zo onberzorgd mogelijke jeugd gunnen aangezien ik het erg moeilijk had in de puberteit. Ik weet hoe het is om klein te zijn op scholen en dat valt niet mee, vandaar! We zijn doorverwezen naar de kinderarts maar weten eigenlijk niks over groeiachterstand en een eventuele behandeling. Wie kan ons daar meer over vertellen zodat wij goed voorbereid naar de arts kunnen?


Ik denk dat je wel het een en ander op internet kan vinden,maar ik denk dat de kinderarts jullie daar alles over kan vertellen wat je weten wil. Bovendien kun je dan over wat je te horen krijgt gelijk al je vragen stellen.Als je zelf gaat zitten zoeken roept dat vaak meer vragen op dan dat het beantwoord.

label.Geplaatst op 2005-09-09 19:38:26


Hallo, Mijn zoon is nu 14 en op de lagere school viel ons op dat hij achter bleef in de groei. De endocrinoloog van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht, Dr. de Vroede, behandelt hem sindsdien. Brian prikt al jaren elke avond met Genotropin, een groeihormoon en het werkt. Hij is nu 1.50 en aan de handfoto te zien gaat hij nog wel door met groeien voorlopig. Vraag dus een goed gesprek aan; sterkte en succes met je zoontje! Sandra

label.Geplaatst op 2005-09-25 17:18:37


Hay, Mijn zoontje van 3 is klein. Hij loopt sinds kort bij een kinderarts. Bloedgeprikt kwam uit dat hij bloedarmoede heeft,Moet drankje drinken wat hij absoluut niet wil. Arts wil pas over 3 maanden een botfoto maken en nogmaals bloedprikken voorde groeifactor. Ik ben het er niet meeeens dat het zo lang duurt.De groeifactor is toch belangrijk. Ik ben ook niet zo blij met de kinderarts.Heeft iemand misschien dezelfde ervaring! Gr. Loeki

label.Geplaatst op 2006-11-14 13:34:19


en als je na het bezoek met vragen blijft zitten kun je altijd nog informatie opzoeken of de vragen stellen bij het volgende bezoek aan de kinderarts. groetjes

label.Geplaatst op 2005-09-09 21:03:39


Ook onze zoon is te klein. Hij wordt in februari 4 en heeft maat 92. Hij is door de kinderarts onderzocht. Zij kon niets vinden. Daarnaast heeft hij een chromosomen en dna-onderzoek gehad door een arts uit Nijmegen. Daar is ook niets uitgekomen. Er zijn rontgenfoto\'s gemaakt van zijn botten. Ook dat was niet verontrustend. Wij vermoeden zelf dat het komt doordat hij het eerste 1,5 jaar van zijn leven bijna alleen gehuild heeft(van de pijn ivm zijn aangeboren oogziekte) en veel te weinig heeft geslapen. Binnenkort moeten we weer naar de kinderarts. We zijn benieuwd hoeveel hij het afgelopen jaar gegroeid is. Tot op heden heeft hij geen last van zijn ontwikkeling en maken wij ons niet bezorgd over de toekomst. Groetjes Mama Jason

label.Geplaatst op 2005-10-29 16:31:28

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren