© 2024 solvo B.V.

Voorbereiding kinderen op een opname/operatie/onderzoek

Voor mijn afstudeerproject aan de opleiding pedagogiek ben ik benieuwd naar ervaringen van ouders van wie hun kind ooit is opgenomen in het ziekenhuis/een operatie of onderzoek heeft ondergaan. Had u uw kind op de opname voorbereid? En was u zelf goed voorbereid? Wat heeft u verteld, hoe heeft u uw kind voorbereid? Hoe reageerde uw kind in het ziekenhuis? Hoe gedroeg uw kind zich toen het weer thuis was? Is er iets dat u de volgende keer zelf anders zou doen? Alvast bedankt voor uw reacties!!


hallo wytske, ik zag je oproep en mijn dochter heeft toevallig vorige week buisjes in haar oren gekregen,en ik moet zeggen dat het ons reuze mee is gevallen,alles is zo goed van te voren uitgelegd,en van te voren kregen we allemaal folders mee om thuis door te nemen,en daar stond al in hoe ik haar voor kon bereiden (ze is 6 jaar)als je zorgen had kon je nog een pedagoge bellen of als je er zelf niet uit zou komen(hebben wij niet gedaan hoor)ze heeft ook verschillende longfunctie's gehad (astma) en ook daar krijg je duidelijke informatie mee naar huis om van te voren door te nemen,het moet ook haast wel want een kinderarts daar in tegen is vaak toch wel onduidelijk of gehaast,(nu zullen ze het ook wel druk hebben hoor!!) maar dat is soms wel jammer,maar daar gaat je onderzoek niet over.....mijn dochter is in nijmegen (cwz) onder behandeling en door de verpleegkundige en door de folders worden wij goed voorbereid.ik hoop dat je er wat aan hebt,en veel succes met je onderzoek....(als je nog iets wilt weten vraag maar hoor)vriendelijke groet,

label.Geplaatst op 2007-03-14 20:33:53

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren