© 2024 solvo B.V.

Zoontje bijna 2 weer koorts terwijl hij penicilline krijgt

Hallo, Wie kan mij helpen? Mijn zoontje van bijna 2 is nu al 2 weken ziek. Hij is bekend met bronchitus (astma) Hij krijgt als hij het benauwd heeft ventolin en elke dag 2 keer flixotide. Ik ben anderhalve week geleden op zondag naar de huisarts geweest omdat mijn zoontje het weer benauwd had. Hij bleek een dubbele ooronsteking te hebben en hij hoorde iets op zijn rechterlong. Hij heeft een kuurtje gehad, maar deze kreeg ik er met geen mogelijkheid in. Die dinsdag ben ik teruggegaan om te zeggen dat ik het kuurtje er niet in kreeg, hij heeft het denk ik 2 of 3 keer ingenomen terwijl hij het al 6 keer had moeten doen. De arst zie dat het iets beter ging dus moest het zo maar effe laten doen, Die donderdag had hij snachts een temp van 35.5 dus ik de huisartsenpost gebeld en toen werd er gezegd leg hem maar warm. Dit heeft niks geholpen dus een paar uur later weer de huisartsenpost gebeld en teon mocht ik gelijk komen. Bleek zijn ooronsteking nog niet weg te zijn en deze dokter dacht misschien aan een beginnende longonsteking. Maar omdat mijn zoontje een niet hele zieke indruk maakte moest ik wachten tot 8 uur sochtends om mijn eigen huisarts te bellen. Deze heeft een kuurtje meegegeven die hij gelukkig inneemt. Hij neemt nu vanaf vrijdag goed zijn kuur in. Amoxicilline 2 en een halve mililiter 3 keer op een dag. Maar sinds vandaag heeft hij weer koorts, heb hem net op bed gelegd met 38.7 Ik maak me toch wel ongerust. Hoe kan het nou dat hij koorst heeft terwijl hij een kuur krijgt? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen Alvast bedankt

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren