© 2024 solvo B.V.

2 septum correcties...geen resultaat. en vergrote tongamandel

Hallo allemaal, Als je een beetje teneinde raad ben ga je op forums zoeken of er iemand is die je kan helpen. de geschiedenis is: Als kind al heel vaak last van bijholt en voorhoofdsholtontstekingen, kuurtjes hielpen en week en dan was het er weer. KNO arts dacht dan een kaakspoeling wel zou helpen. dat werkte idd een half jaar en toen begon alles opnieuw, toen dacht hij dat een septumcorrectie zou helpen. na een jaar kun je pas echt resultaat verwachten. maar goed me neus werd er slechter op en stond nog schever dan het al was. ik dacht ik doe dit nooit meer| toch heb ik vorig jaar nog een keer dezelfde operatie ondergaan in de hoop dat het zou helpen. niet dus! schotje staat nog schever!! re-neusgat komt gewoon bijna geen lucht door. neusspray kan ik niet tegen. maar ben nu zogoe als het hele jaar verkouden en een geirriteerde neus. heeft iemand nog tips wat ik verder nog kan doen? operatie is geen optie meer maar het maakt me zo moedeloos :( begin dit jaar kreeg ik een brok in me keel die niet meer weg ging. na onderzoeken met een slangetje door me neus en een foto met zo\'n vies barium papje kwam er uit dat ik een vergrote tongamandel heb. de combinatie met neus ( holtes) en die tongamandel zorgt er dus voor dat ik slijm bijna niet weg geslikt krijg en keer op keer in paniek raak. ik denk er over om weer een verwijsing naar de kno te vragen ik wil van die tongamandel af is er iemand die me daar ook tips over kan geven? wat de mogelijkheden zijn, want op internet kan ik bjin aniks vinden over een vergrote tongamandel en behandelingen ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan wat advies groetjes Ilana


Hallo Ilana Ik heb net je bericht op het forum gelezen ivm de vergrootte tongamandel. Ik hoop dat ik je nog kan helpen met dit bericht. Ik heb blijkbaar ook een vergrootte tongamandel. Ik word 7 januari geopereerd om die tongamandel te verkleinen. Dit zal gebeuren via een laseroperatie. Als je dit nog niet hebt gehad dan zou ik het toch eens doen. De amandel wordt verkleind maar het kan nog terug komen in de toekomst maar het zou een kleine kans zijn. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb en hoop dat je snel beter wordt. Ik weet hoe het voelt om bijna te stikken, moeilijk te kunnen slikken, ademen, eten. Groetjes Catrien

label.Geplaatst op 2007-12-20 11:44:31


beste Ilana, ik heb sinds april 2007 een vergrote tongamandel. Deze heb ik overgehouden na 3 antibioticakuren voor longontsteking en bijholteontsteking, daarbij nog een schimmelinfectie in de keel, waarvoor ik ook nog 2 kuren heb geslikt. Ook een slikfoto gehad, en echo van de schildklier, verschillende maagtabletten, niks helpt. Wel bij kno-arts geweest. Heb zelf een second opinion gevraagt bij academisch ziekenhuis Maastricht, waar ik 2 februari naar toe kan. Ik ben beniewd of ze daar iets meer weten!

label.Geplaatst op 2009-01-15 08:34:35


Beste Catrien, als het goed is heb je al een operatie achter de rug, nu is mijn vraag hoe vervelend was het en had je lang last gehad daarna en moest je in het ziekenhuis blijven of mocht je direct naar huis, kon je gewoon eten en praten, ik overweeg ook om mijn vergrote tongamandel te laten verwijderen, maar ik wil eerst meer informatie. Groetjes tesrom je mag me ook mailen op awhnijs@tiscali.nl

label.Geplaatst op 2009-01-16 16:03:17

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren