© 2024 solvo B.V.

Al 1 maand hees!

Hallo allemaal! Ik ben een jongeman van 29 jaar, niet-roker en voel me voor fysiek top! Geen moeheid, geen gewichtsverlies. Ik ben echter al 1 maand hees. Het begon met eer vekoudheid, beginnend griepje. Een weekje is het weg gegeweest maar na mijn vakantie kwam ik hees op het werk.Daarbij heb ik veel last van hoest (droge maar vooral veel slijm/prikelhoest) Je kunt spreken van chronisch hoesten wat nu de laatste week aan het verminderen is. 1. 2x bij de huisarts geweest die een virusinfectie denkt. Antibiotica helpt niet, dus geduld hebben. 2e keer huisarts was doorverwijzing KNO. 2. Bij KNO onderzoek gehad met slangetje in de neus. Stembanden zijn goed maar geirriteerd, strottenhoofd ook geirriteerd. Ik heb nog amandellen in mijn keel maar die zijn niet absurt groot. Ik heb medicatie gekregen voor maagzuur (terwijl ik niet ervaar dat ik dit heb) 3. Ik slik de medicijnen nu bijna een week. Nog geen resultaat.Doorverwijzing gekregen van KNO naar de longarts. Die wilt foto\'s maken en een testje doen. Ik heb al liters thee gedronken, rust genomen door thuis te werken, geen koffie, geen alcohol maar het werkt niet. Vandaag (maandag) heb ik weer een slechte stem. Merendeels kan ik wel praten met een zware stem en het voelt vermoeiend in mijn keel. Ik ben Trainer van beroep maar heb nu ook al weken rust op mijn werk. Doorgaans heb ik ook niet veel trainigen. Ow ja.. hoesten heeft vaak slijm wat groen is soms doorzichtig. Hoesten met slijm geeft vaak een \'opgelucht\' gevoel en het lijkt dan of ik weer kan praten, maar niets is minder waar. Heeft iemand een idee wat ik heb? Pffff ik ben echt zo klaar mee!!

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren